Пам'ять
Всеукраїнський громадсько-політичний тижневик
Понедiлок Вересень 29, 2014

"ДЕМОКРАТИЧНА УКРАЇНА", архiв новин за 2011 рiк.

ДЕМОКРАТИЧНА УКРАЇНА var _gaq = _gaq || []; _gaq.push(['_setAccount', 'UA-6198717-6']); _gaq.push(['_trackPageview']); (function() { var ga = document.createElement('script'); ga.type = 'text/javascript'; ga.async = true; ga.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https://ssl' : 'http://www') + '.google-analytics.com/ga.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s); })(); КРИМІНАЛ
ТЕХОГЛЯД: ЗАЧЕКАЄМО ДО ВЕРЕСНЯ

Коли місяць тому Президент України підписав закон про ліквідацію техогляду автомобілів, котрий був неабиякою «годівничкою» для ДАІ, експерти почали завзято гадати, якою буде компенсація для МВС. Всім було зрозуміло, що просто так держава не балуватиме своїх громадян. Найбільше ставили на «удосконалення» механізму обов'язкового страхування: мовляв, зроблять так, що страхові компанії не будуть укладати договори, якщо клієнт «добровільно» не пройде техогляд на якій-небудь приватній станції технічного обслуговування, на яку вони вкажуть пальцем. Прибутки ділитимуть на трьох: ДАІ, страхувальники і власники СТО.

Однак мало хто припускав, що МВС відшкодує втрати простим збільшенням загального фонду її бюджету, за що слухняно проголосує провладна парламентська більшість. Цікаво, що саме того дня, 5 липня 2011 року, коли Верховна Рада проголосувала за ухвалення закону про усунення надмірного державного регулювання у сфері автомобільних перевезень, депутатам було вручено для ознайомлення інший законопроект — щодо компенсації витрат надходжень через скасування та зменшення вартості платних послуг, що надаються підрозділами МВС. Він вийшов з-під пера одного з депутатів Партії регіонів (до речі, полковника юстиції), тож лише суто технічними причинами можна пояснити те, що парламент не проголосував за нього того ж дня.
Узагалі технічний огляд автомобілів можна вважати чимось на кшталт одного з непрямих податків. З точки зору безпеки дорожнього руху користі від нього практично ніякої, бо головною причиною автокатастроф є перевищення швидкості, а не поганий стан доріг чи транспортних засобів. Іншими словами, в аваріях винні люди, а не машини. Зате гроші за його проходження надходили неабиякі: за приблизними оцінками, півмільярда гривень офіційно і ще мільярд неофіційно, тобто у формі хабарів.
Тим більше громом серед ясного неба стала звістка про те, що Президент України подав до парламенту законопроект про звуження дії техогляду. Так, згідно із запропонованими поправками до Закону «Про дорожній рух» від його проходження звільнялися близько семи мільйонів одиниць автомобільного транспорту з десяти нині зареєстрованих в Україні мільйонів.
Вражав тон пояснювальної записки, підписаної першим заступником глави АПУ Ірини Акімової. У ній прямо було сказано, що близько 90 відсотків водіїв отримують талон про проходження технічного огляду без фактичного здійснення перевірки, тобто за допомогою налагоджених корупційних схем. Щорічний обсяг таких неофіційних платежів, мовляв, становить близько мільярда гривень. Враховуючи, що за техогляд і стан корупції при цьому несе відповідальність МВС, можна сказати, що такого публічного шмагання міліції з боку глави держави Україна не бачила років з п'ять.
Про те, що крім батога відомству приготовлений ще й пряник, тоді ще мало хто знав, зате автомобілісти були в захопленні від президентських ініціатив. Це ж треба! Кожні два роки така морока з цим техоглядом, а тут радість! Після того як у червні законопроект було ухвалено у першому читанні, ніхто не сумнівався, що не сьогодні завтра його буде ухвалено в цілому. Тоді до парламентської канцелярії надійшов той самий компенсаційний проект, яким запропоновано збільшити бюджет МВС аж на 925 мільйонів гривень.
Викладені у ньому пропозиції були критично оцінені фахівцями Головного науково-експертного управління ВРУ, оскільки у них відсутні розрахунки необхідності збільшення видатків, тож немає належного фінансово-економічного обґрунтування коректив до державного бюджету. Це суперечить як Регламенту Верховної Ради, так і вимогам Бюджетного кодексу України.
Утім, Господь з ними, з тими економічними розрахунками і арифметичними помилками: їхня відсутність чи наявність ніколи не були нездоланною перешкодою для ухвалення певних законів, особливо у нас в Україні. Головне — мати більшість у парламенті й сприятливу політичну ситуацію. А от що стосується останньої обставини, то слід віддати належне представникам владної команди — тут їхні дії цілком осмислені й логічні.
Так, скасовуючи техогляд для більшості водіїв, влада певним чином нейтралізує їхній заряд критичної енергії. Те, що вже не треба стояти в чергах, принижуватися, платити гроші в касу і давати хабарі, для автомобіліста ніби бальзам на рану. А те, що ті самі кошти з лихвою будуть з нього здерті іншим шляхом — чи то збільшенням податків, чи то скороченням соціальних витрат, людиною вже сприймається не так дратівливо.
Проте почекаймо до вересня, коли закінчаться парламентські канікули і депутати повернуться до законотворчої роботи.

Юрій КОТНЮК
також у паперовій версії читайте:
  • ХРОНІКА ПРИГОД
  • «ПОЗИЧАЄМО ГРОШІ»
  • БАНДИТИ ПРОМАХНУЛИСЯ

назад »»»

Використання матеріалів «DUA.com.ua» дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на «DUA.com.u».
Всі матеріали, розміщені на цьому сайті з посиланням на агентство «Інтерфакс-Україна», не підлягають подальшому відтворенню та / чи розповсюдженню у будь-якій формі, окрім як з письмового дозволу агентства «Інтерфакс-Україна».