ЯК ТАНЦЮЮТЬ У ТЕАТРАХ ПОЛЬЩІ?
Важко, звичайно, передбачити, коли наша держава стане повноцінним учасником Європейського співтовариства, але деякі кроки в цьому напрямі все ж робляться. Приміром, краще ознайомитися з культурними традиціями польського театру допоможуть майстер-класи польських митців для молодих хореографів, режисерів і драматургів України, які щойно розпочалися в Києві. Проект фінансований спільно з Міністерством культури і національної спадщини Республіки Польща.
Ця акція, що відбувається в рамках президентства Польської Республіки у Раді Євросоюзу, триватиме до листопада. У програмі — майстер-класи з сучасного танцю (18–31 липня), режисерської майстерності (29 серпня — 11 вересня) і драматургічна лабораторія (24 жовтня — 6 листопада). За цей час провідні польські хореографи (Івона Ольшовська, Лешек Бздил), режисери (Наталія Корчаковська, Павєл Пассіні) і драматурги (Малгожата Сікорська-Міщук, Себастіян Маєвський) проведуть три серії двотижневих занять і тренінгів для молодих українських митців.
Це дасть можливість учасникам удосконалити свої професійні навички, безпосередньо ознайомитися з практикою сучасного театру сусідів. Метою проекту є також започаткування широкої співпраці між польськими та українськими театральними діячами, закладання основ для створення програм мистецької копродукції.
На прес-конференції з нагоди початку танцювальних майстер-класів у Національному центрі театрального мистецтва імені Леся Курбаса організатори проекту розповіли про нього детальніше. Хто має шанси взяти участь у майстер-класах? Які критерії відбору? І чого саме навчатимуть гості? Ці питання найбільше цікавили журналістів.
Відповідаючи на них, зокрема український продюсер проекту Віктор Собіянський повідомив, що кількість учасників кожного майстер-класу — обмежена і може становити 10–15 людей. Перевага надавалася митцям віком до 35 років, що мають певний професійний досвід. Ті, хто потрапив на майстер-класи сучасного танцю, представляють Київ, Одесу, Обухів, Білу Церкву, Херсон, Вінницю.
Науковий консультант проекту Ганна Веселовська додала, що на участь у цій акції надійшло 25 заявок. Переглядаючи надіслані анкети, фото й відео, організатори намагалися вибирати тих, хто має розвинене тіло, здатне виконувати різноманітні за ступенем складності завдання викладачів.
«В анкетах люди писали про мету свого навчання, і вона нас також цікавила,— сказала пані Ганна.— Враховували такі якості, як ритмічність рухів танцівника, їхню відповідність музиці». Врешті, й ті, кому експерти відмовили, не почуваються аутсайдерами, оскільки згідно зі світовою практикою, може бути дві категорії учасників — активні й пасивні. Отже, юнаки й дівчата, яким наразі не пощастило потренувати своє тіло під керівництвом польських хореографів, запрошені відвідати заняття як вільні слухачі.
А судді хто? Теж закономірне запитання. Окрім процитованих українського продюсера проекту Віктора Собіянського та куратора майстер-класу Ганни Веселовської, був, як годиться, і незалежний експерт. Ним виступила кандидат мистецтвознавства, фахівець із фламенко Ольга Островерх. Рішення щодо участі на основі надісланих матеріалів тих, хто відгукнувся на інформацію, розміщену на сайті Центру Курбаса, приймалося спільно з польськими організаторами проекту.
Багато крапок над «і» розставив польський хореограф, танцівник і театральний режисер, викладач Театральної академії у Варшаві Лешек Бздил. Він наголосив, що під час майстер-класів він та його колега Івона Ольшовська, яка змінить пана Бздила за тиждень, планують спинитися на роботі над виконавською технікою contemporary — майстерністю хореографа, особливостями взаємодії партнерів у танці та пластичних елементів у танцювальному і драматичному театрі.
«Студенти, які зібралися в групі, мають дуже різний досвід,— зазначив Лешек Бздил.— Є люди, які танцюють фламенко, хіп-хоп, вихованці класичної школи. Займемося опрацюванням їхніх навичок. Якщо вдасться знайти початковий імпульс, можна трудитися далі. Спрямуємо увагу на те, що називається «театр танцю». Це не тотожне поняттю «сучасний танець». Але нині танець дедалі більше стає театральним, а театр — танцювальним».
Кожен із майстер-класів програми завершуватиметься презентацією результатів — серією відкритих показів. Продемонструють свою майстерність і викладачі, зокрема 31 липня перформанс Spacer виконає Івона Ольшовська.
Тетяна КРОП
також у паперовій версії читайте:
- ЗГАДАЛИ ПРО КУЛЬТУРУ
- БОГДАН СТУПКА ПЛАНУЄ ТЕАТРАЛЬНИЙ ФЕСТИВАЛЬ
- «МАТЧ» ДОВЖИНОЮ 70 РОКІВ
- ТАКІ ПРОМОВИСТІ ВИТИНАНКИ
назад »»»