Пам'ять
Всеукраїнський громадсько-політичний тижневик
Понедiлок Вересень 29, 2014

"ДЕМОКРАТИЧНА УКРАЇНА", архiв новин за 2011 рiк.

ДЕМОКРАТИЧНА УКРАЇНА var _gaq = _gaq || []; _gaq.push(['_setAccount', 'UA-6198717-6']); _gaq.push(['_trackPageview']); (function() { var ga = document.createElement('script'); ga.type = 'text/javascript'; ga.async = true; ga.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https://ssl' : 'http://www') + '.google-analytics.com/ga.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s); })(); СПОРТ
ЯЛТИНСЬКЕ РАЛІ: ЧЕРВОНЕНКО ЗНОВУ ШТУРМАН
Рівно за тиждень у Криму розпочнеться четвертий етап чемпіонату Intercontinental Rally Challenge (IRC). Ралі Ялти потрапило до дуже солідної компанії — перед візитом в Україну учасники цього змагання проїхали в Монте-Карло, на Канарських островах і на Корсиці. Після Криму наприкінці червня пелотон завітає до Бельгії, згодом — два португальські етапи, чеське, угорське, італійське і шотландське випробування, а завершиться сезон, що складається з дванадцяти етапів, на початку листопада на Кіпрі.

Intercontinental Rally Challenge — гоночна серія, яка народилася 2006 року і фактично була створена спеціально під нову категорію ралійних автомобілів Super 2000, сертифікацію якої провела Міжнародна федерація автоспорту (FIA). Однак досі автомобілів Super 2000 на світових трасах порівняно небагато, тому до участі в гонках IRC допускаються також інші автомобілі групи N.
Чемпіонат IRC, який свого часу стартував як гоночна серія для «честолюбних дублерів», зараз став серйозним конкурентом World Rally Championship, який усе ще залишається першим номером у світовому ралі.
Про успіх IRC свідчить його популярність серед автовиробників. Зараз у WRC представлено всього два автомобільні концерни — Ford і Citroеn, натомість в IRC їх уже вісім. До списку потрапили: Abarth (бренд концерну Fiat), Honda, Ralliart, Proton, Peugeot, Skoda, Volkswagen і Subaru.
До участі в змаганнях допускаються автомобілі групи N (у тому числі S2000), а також групи А (крім надпотужної А8). Спортсмени ведуть боротьбу за перемогу в загальному заліку, призи за підсумками етапу отримують три найкращі пілоти, штурмани і найсильніша команда. Етапи серії проводять за правилами національних чемпіонатів, а очки на фініші отримують усі екіпажі, що виступають на автомобілях офіційно зареєстрованих виробників.
2006 року перший чемпіонат виграв італійський екіпаж у складі пілота Джандоменіко Бассо і штурмана Мітіа Дотта на автомобілі Fiat Punto — Abarth. Згодом тричі перемагали різні екіпажі, підготовлені Peugeot, на 207-й моделі цього виробника. Торік лідерські позиції захопила Skoda Fabia і майстерний фінський екіпаж Юхо Ханнінена і Мікко Марккули.
У нинішньому сезоні чинні чемпіони поки що четверті. Попереду перебувають екіпажі на чолі з бельгійськими пілотами Фредді Луї та Тьєррі Нойвіллем, між якими розташувався чех Ян Копецкі.
У понеділок у Києві відбулася прес-конференція, під час якої керівник ралійної програми Proton Motorsports Кріс Меллорс оголосив сенсаційне рішення — його команда виставить на ралі Ялти додатковий автомобіль Satria Neo S2000, за кермо якої сяде багаторазовий чемпіон СРСР та України Олександр Салюк-старший, а на штурманське місце... президент Автомобільної федерації України, головний організатор і натхненник ралі Ялти Євген Червоненко.
Сенсація була вимушеною. Кілька тижнів тому на півночі Італії відбулися тести команди Proton, у яких взяли участь одразу два українські екіпажі — Олександра Салюка-молодшого з Павлом Черепіним і Юрія Протасова з Адріаном Афтаназівим. Уже тоді був озвучений варіант виступу Proton Motorsports в Ялті відразу трьома екіпажами — до італійця Джандоменіко Бассо і шведа Пер-Гуннара Андерссона приєднався б хтось із українців. Остаточне рішення мало бути озвучене за два-три тижні до Prime Yalta Rally.
Та виникло кілька проблем. По-перше, екіпажу Протасова, який виступає у Production WRC (до речі, це «молодший брат» WRC, якого вже обійшла за популярністю серія IRC) за тиждень до Ялти належало стартувати в Аргентині, і це спричинило серйозні проблеми з логістикою. По-друге, Олександр Салюк-молодший наприкінці квітня отримав травму під час гри у сквош (перелом ключиці). До останнього моменту Євген Червоненко сподівався на одужання першого номера українського ралі, але вердикт лікарів був невтішним. Сам організатор ялтинського старту готовий був запропонувати команді Proton послуги третього за досягненнями українського екіпажу на чолі з Валерієм Горбанем, але керівник ралійної програми Proton Motorsports Кріс Меллорс вирішив по-своєму.
Отже, за словами організатора і тепер уже учасника змагань Євгена Червоненка, наступного тижня на старт Prime Yalta Rally вийдуть 106 екіпажів із 24 країн. Президент Автомобільної федерації України порівняв масштаб події з наступним чемпіонатом Європи 2012 року. Загальна вартість пелотону становить понад мільярд доларів США, а проходження цього каравану через «зелений коридор» українського митного кордону Червоненко назвав своєрідною репетицією дій відповідних служб під час головного старту наступного року.
також у паперовій версії читайте:
  • МЕМОРІАЛ ГУГУЄВА: ПЕРЕМОГА РОСІЯН
  • ЗОЛОТИЙ ДУБЛЬ «ШАХТАРЯ»
  • НЕПОСТУПЛИВИЙ АЗОВ, КРИМСЬКИЙ РОЗПАЧ ТА ШАМПАНСЬКЕ ДЛЯ «ВОРСКЛИ»

назад »»»

Використання матеріалів «DUA.com.ua» дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на «DUA.com.u».
Всі матеріали, розміщені на цьому сайті з посиланням на агентство «Інтерфакс-Україна», не підлягають подальшому відтворенню та / чи розповсюдженню у будь-якій формі, окрім як з письмового дозволу агентства «Інтерфакс-Україна».