УЧЕНІ РОЗРОБИЛИ РОБОТА-ЧАЙКУ
Пристрій SmartBird представила німецька компанія Festo, повідомляє tsn.ua. Розмах крил робота становить два метри, а довжина корпусу — метр. Завдяки використанню легких полімерних матеріалів він важить лише 485 г.
Усередині, крім навігаційного обладнання та іншої електроніки, є електродвигун із трансмісією, два літій-полімерні акумулятори і чотири сервоприводи для контролю голови, хвоста і крил. Для польоту роботові достатньо 23 Вт потужності.
Унікальність моделі SmartBird в тому, що вона не просто махає крилами вгору-вниз, а подібно до птаха згинає їх під певним кутом — за це відповідає спеціальний торсійний механізм. Так досягається плавність і поліпшена аеродинаміка. Хвіст, як і у справжніх пернатих створінь, використовується для стабілізації польоту і маневрування, а короткі вертикальні рухи головою і частинами торсу змушують штучну чайку підтримувати певний напрямок. Оператор віддає команди по радіозв'язку через протокол ZigBee.
Будь-яке специфічне застосування для SmartBird поки не придумано. Проект — частина відпрацювання біонічних технологій для подальшого створення ще досконаліших «літунів».
ХУДОЖНИК ПЕРЕДБАЧИВ КАТАСТРОФУ В ЯПОНІЇ
Аргентинський художник і скульптор Бенджамін Соларі Парравічіні (народився 1898 року, помер 1974-го) ще у 30-х роках минулого сторіччя передбачив катастрофу в Японії й теракт 11 вересня у Нью-Йорку, повідомляє tsn.ua.
Сам того не усвідомлюючи, митець намалював багато речей, які справдилися у майбутньому. Приміром, він передбачив появу телевізора, політ у космос собак Білки і Стрілки, створення атомної бомби.
«Іноді на нього находило щось, він емоційно хапав олівець, який, здавалося, сам водив його руку по паперу, немов хтось йому щось диктував»,— розповідав ще за життя Бенджаміна його батько Флоренціо.
В один із таких періодів натхнення Парравічіні намалював янголів, котрі плачуть над величезним виром, і підписав «Японія». Нижче він зазначив: «Найбільший шум з усіх шумів заглушить усе навколо. Бомба Ф.»
Зараз журналісти, які знайшли цю картину, вважають, що під «Ф» майстер міг мати на увазі японську атомну електростанцію «Фукусіма-1», на якій сталася низка аварій та витік радіації після потужного землетрусу і цунамі 11 березня.
Звісно, що 1936 року замальовки митця і підписи до них були дивні. На них не одразу звернули увагу, сприйнявши за химерну манеру художника. Лише через багато років, після того як загадкові історії, зображені на малюнках, почали справджуватися, про Парравічіні в Аргентині заговорили як про пророка.
також у паперовій версії читайте:
- ЩО Б ПРИГОТУВАТИ?..
- ЗІ СВІТУ ТВАРИН
- ДИВА
- РЕКОРДИ
назад »»»