Пам'ять
Всеукраїнський громадсько-політичний тижневик
Понедiлок Вересень 29, 2014

"ДЕМОКРАТИЧНА УКРАЇНА", архiв новин за 2011 рiк.

ДЕМОКРАТИЧНА УКРАЇНА var _gaq = _gaq || []; _gaq.push(['_setAccount', 'UA-6198717-6']); _gaq.push(['_trackPageview']); (function() { var ga = document.createElement('script'); ga.type = 'text/javascript'; ga.async = true; ga.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https://ssl' : 'http://www') + '.google-analytics.com/ga.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s); })(); ТЕХНІКА
ПЕРЕПУСТКА ДЛЯ РОБОТИ В НЕБІ: ОТРИМАНО СЕРТИФІКАТИ НА АН-158
У Києві в одному з найбільших складальних цехів державного підприємства «Антонов» відбулося вручення сертифікатів типу на новий регіональний пасажирський реактивний літак Ан-158, котрий завершив програму наземних і льотних випробувань і тепер отримав офіційні документи, що дають право на серійне виробництво таких лайнерів, їх продаж та експлуатацію у повітряних перевезеннях у нашій країні та за її межами.

«Зелене світло» виробникам і експлуатантам
Голова МАК — Міждержавного авіаційного комітету країн СНД Тетяна Анодіна, яка задля цієї події прибула до Києва з Москви, вручила президентові — генеральному конструкторові ДП «Антонов» Дмитрові Ківі міжнародний сертифікат Авіарегістру МАК. Цей документ засвідчив, що Ан-158 цілковито відповідає прийнятим у країнах СНД Авіаційним правилам АП-25 (щодо надійності, безпеки польотів, ефективності управління та інших параметрів). До того ж цей сертифікат МАК гармонізовано стосовно його вимог із американськими (FАR-25) та європейськими (СS-25) правилами. А голова Державної авіаційної служби України Анатолій Колісник передав керівництву «Антонова» відповідний національний сертифікат на той самий тип літака Ан-158.
«Сто п'ятдесят восьмий» сертифіковано для перевезення 99 пасажирів на відстань 2500 км чи 86 пасажирів — на 3100 км. Аби задовольнити можливі запити потенційних замовників, через процедуру сертифікації проведено 12 варіантів компонування пасажирського салону Ан-158, які — залежно від його розподілу на два класи (бізнес- і економ-) або в однокласному вигляді (економ) — забезпечують розміщення від 82 до 99 пасажирів із рівнем комфорту, аналогічним сучасним магістральним лайнерам.
За програмою сертифікаційних випробувань дослідний зразок Ан-158 виконав у різних природно-кліматичних, погодних і експлуатаційних умовах 79 польотів загальною тривалістю 147 годин. У цих польотах на новому літаку працював екіпаж випробувачів «Антонова», до складу якого входять командир Сергій Трошин, другий пілот Андрій Спасибо та провідний інженер Микола Сидоренко. Серед виконаних ними робіт — визначення злітно-посадкових характеристик лайнера, випробування його керованості й усталеності під час польоту на різних режимах (у тому числі на великих кутах атаки), вимірювання рівня шумів від двигунів, що працюють (як іззовні на місцевості, так і всередині фюзеляжу), посадка за категорією ІІІА (в умовах майже нульової видимості).
Крім виконання програми льотних випробувань, на Ан-158 були численні наземні перевірки різних систем і агрегатів, зокрема пілотажно-навігаційного обладнання, засобів автоматичного управління лайнером, його систем електроживлення, гідравліки, кондиціонування повітря, протипожежного захисту, водопостачання тощо.
Поряд із сертифікаційними випробуваннями дослідний зразок Ан-158 торік узяв участь у міжнародному аерокосмічному салоні «Фарнборо-2010» (Велика Британія), у міжнародній спеціалізованій виставці «Авіакосмічні технології, сучасні матеріали і обладнання» в столиці Татарстану Казані (Росія) та у міжнародній виставці «Авіасвіт-ХХІ» в Україні.
...Тетяна Анодіна вручила Дмитрові Ківі ще два офіційні документи МАК — додатки до раніше виданих сертифікатів, що засвідчують здійснену українськими авіабудівниками модернізацію крилатих машин, які вже експлуатують: ідеться про удосконалення двох типів літаків — регіонального пасажирського Ан-148 і важкого транспортного Ан-124 («Руслан»).
Прем'єр-міністр України Микола Азаров, який того дня відвідав ДП «Антонов» і ознайомився з низкою його підрозділів (у тому числі зі спеціальним тренажером, який дозволяє імітувати умови польоту), привітав колектив цього державного підприємства й запевнив, що уряд підтримуватиме вітчизняне авіабудування з тим, щоб ця високотехнологічна галузь мала змогу для розвитку виробництва сучасних літаків, і для того, аби ця продукція була конкурентоспроможна на світовому ринку.
Дмитро Ківа щиро подякував усім, чия самовіддана праця сприяла створенню Ан-158 і спорудженню його першого дослідного зразка, та повідомив, що на серійному заводі «Антонов» у Києві розгортається серійне виробництво машин цього типу. Дмитро Семенович також зазначив, що державне підприємство «Антонов» уклало з російською лізинговою компанією — відкритим акціонерним товариством «Ільюшин Фінанс Компані» — контракт, відповідно до якого передбачається спорудження для цього «ІФК» 20 лайнерів Ан-158. Із них десять літаків — це, висловлюючись мовою фахівців, тверде замовлення, а інші десять — так званий опціон (попереднє замовлення).
Ці машини споруджуватимуть за широкою виробничою кооперацією, в якій беруть участь підприємства України, Росії та інших держав. Зокрема, маршові реактивні двигуни Д-436-148, створені у запорізькому машинобудівному конструкторському бюро «Івченко-Прогрес», серійно виробляють в Запоріжжі на заводі акціонерного товариства «Мотор Січ»; шасі літака — у виробничому об'єднанні «Південний машинобудівний завод» у Дніпропетровську; певні фрагменти фюзеляжу — у Воронезькому акціонерному літакобудівному товаристві тощо. Складання ж «сто п'ятдесят восьмих» робитимуть у Києві на серійному заводі «Антонов». Очікується, що за період від 2011 до 2020 рр. буде споруджено близько ста Ан-158.
А дослідний зразок літака цього типу залишиться у розпорядженні ДП «Антонов», його використовуватимуть для участі у демонстраційних польотах, авіаційних салонах та інших виставкових заходах, а також для подальших випробувань під час модернізації лайнера.

Сьогодення і перспективи
Президент — генеральний конструктор ДП «Антонов» Дмитро Ківа і генеральний директор ОАО «Ільюшин Фінанс Компані» Олександр Рубцов зустрілися з журналістами.
Дмитро Семенович розповів, що серед дев'яти машин, які протягом 2011-го має скласти серійний завод «Антонов», шість належать до нового сімейства Ан-148/158, у тому числі п'ять «сто сорок восьмих» і один «сто п'ятдесят восьмий» (ще три серійні літаки, складання яких на цьому підприємстві планують нинішнього року,— це транспортні Ан-32).
А Олександр Іванович повідомив, що у 2011 році лізингова компанія «ІФК» передбачає отримати від двох виробників п'ять лайнерів Ан-148 (із них два, які буде складено в Україні на серійному заводі «Антонов» у Києві, і три — в Росії), один серійний Ан-158 (його складання робитимуть на київському заводі «Антонов»).
На запитання кореспондента «ДУ» щодо того, чи визначено авіакомпанію, яка стане експлуатантом першого серійного Ан-158, Олександр Рубцов відповів, що спочатку передбачали надходження цього літака до російської авіакомпанії «Атлант-Союз», яка належала уряду Москви. Проте після усунення Юрія Лужкова з посади мера російської столиці згадана авіакомпанія припинила свою діяльність. Тож тепер «ІФК» веде переговори стосовно взяття у лізинг першого серійного Ан-158 із кількома повітряними перевізниками, серед яких — російські та зарубіжні авіакомпанії. Є сподівання, що до наступного літа вдасться визначити, хто стане першим експлуатантом нового літака.
Щодо кола можливих замовників на лайнери Ан-158 (окрім згаданої російської лізингової компанії «ІФК»), то Дмитро Ківа, відповідаючи на це запитання кореспондента «ДУ», сказав, що ведуться перемовини з авіакомпаніями різних країн. Проте конкретизувати назви цих потенційних покупців Дмитро Семенович відмовився, допоки буде укладено контракти.
Дмитро Ківа також повідомив, що у підрозділах ДП «Антонов» нині проводять проектно-конструкторські роботи щодо двох варіантів із цього сімейства авіаційної техніки — корпоративного бізнес-лайнера Ан-168 із підвищеною комфортністю, розрахованого на перевезення від восьми до 41 пасажира на відстань до семи тис. км (ця модифікація отримала назву АВJ — Antonov Business Jer), і транспортного Ан-178 (передбачається, що він зможе перевозити до десяти тонн вантажів на відстань 2500 км).
Запитання журналістів стосувалися не тільки перспектив серійного виробництва і експлуатації регіональних лайнерів із сімейства АН-148/158/168/178, а й інших «антоновських» літаків, зокрема важкого транспортного Ан-124 і середнього військово-транспортного Ан-70.
Як зазначив Дмитро Ківа, тривають переговори з російською стороною щодо перспектив відновлення на заводі «Авіастар» в Ульяновську виробництва «Русланів» (Ан-І24) — певна річ, у модернізованому варіанті (зі значно підвищеною вантажопідйомністю та іншими удосконаленнями).
Стосовно перспектив завершення випробувань Ан-70 (його замовниками є два міністерства оборони — України і Росії) та просування цієї машини до її серійного виробництва, то Дмитро Семенович розповів, що російська сторона відновила фінансування цього спільного проекту. А от остаточної визначеності щодо фінансових асигнувань у 2011 році на реалізацію проекту Ан-70 з боку українського Міністерства оборони поки що немає. Щодо можливого місця складання таких машин під час майбутнього їх серійного виробництва, то російська сторона запропонувала для цього завод «Авіастар» в Ульяновську. А українським складальником «семидесяток» передбачається київський серійний завод «Антонов». Перемовини з цих питань тривають.
На завершення прес-конференції в складальному цеху ДП «Антонов» кореспондент «ДУ» звернувся до Дмитра Ківи та Олександра Рубцова із запитанням: чи не вплинуть негативно нинішні великі суспільні збурення у різних державах Близького Сходу та Північної Африки на сегменти міжнародного ринку авіаційної техніки, котрі охоплюють ці регіони (країни яких є одними з покупців літаків із фірмовою маркою «Ан»)?
Олександр Рубцов визнав, що через згадані події в тих країнах скоротилися туристичні потоки на курорти кількох північноафриканських і близькосхідних держав, відповідно зменшилися обсяги пасажирських авіаперевезень на цих маршрутах, що тягне за собою зниження кількості замовлень на придбання авіакомпаніями нової авіаційної техніки. Проте, додав Дмитро Ківа, є сподівання, що з часом бурхливі події у зазначених державах завершаться, ситуація нормалізується, тож знову зростатимуть обсяги повітряних перевезень, а отже, і кількість замовлень на спорудження нових літаків.

Вадим ФЕЛЬДМАН
також у паперовій версії читайте:
  • ЗНАЙОМТЕСЬ: СЕРІЙНИЙ АВТОМОБІЛЬ-2012

назад »»»

Використання матеріалів «DUA.com.ua» дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на «DUA.com.u».
Всі матеріали, розміщені на цьому сайті з посиланням на агентство «Інтерфакс-Україна», не підлягають подальшому відтворенню та / чи розповсюдженню у будь-якій формі, окрім як з письмового дозволу агентства «Інтерфакс-Україна».