ГРА ВОДИ, ВОГНЮ Й... ДРЕСУРИ
У Києві на виставах «Цирку на воді» виступає Сергій Федотов із павіанами. Саме цій породі мавп дресирувальник віддає перевагу: вони психічно стійкіші порівняно з шимпанзе й менш вибагливі.
Орбіт — один із найдосвідченіших «артистів» номера. Проте могло так статися, що його циркова кар'єра не відбулася б. У юному віці він несподівано захворів, через що перестав рости і втратив свою колишню привабливість. Найдорожчі ліки, призначені ветеринарами, не діяли. Правильний діагноз поставив терапевт (ще один доказ того, що ми — родичі приматів). Лікар порадив давати мавпочці таблетки йоду. Зі здоров'ям повернулася до Орбіта й граційність, якої в ролі «бджілки» так і не досяг його дублер Вовочка.
В останнього своя життєва історія. Він ріс у Ялтинському зоопарку, де його вигодували люди. Це вплинуло на характер юного павіана. Вовочка веселий і надзвичайно любить спілкуватися. Варто комусь наблизитися до його клітки, як звідти висуваються дві маленькі ручки, за котрі його обов'язково треба потримати, щоб засвідчити симпатію до нього.
Проте з перетворенням Вовочки на артиста були проблеми. Раніше від пестунчика нічого не вимагали, а в цирку він мав навчитися виконувати певні трюки. Одного разу, коли Сергій Федотов учив Вовочку стояти й крутитися на кулі, той так розсердився, що від люті стрибнув у воду. Звичайно, відразу ж її наковтався й наляканий почав пливти до бортика, біля якого дресирувальник устиг витягти павіана. Трюки Вовочка засвоює швидко, вміє робити перевороти, сальто, кидає та ловить м'ячики, їздить на самокаті й нині готується стати велосипедистом.
А Лайма, попри свою жіночу стать, не відзначається особливою спритністю. Адже має вроджену ваду ніг, яку дресирувальник помітив тільки тоді, коли придбав мавпочку для номера. Та він зумів використати навіть цей її «неартистичний» вигляд. Одягнувши Лайму в спеціальний костюм, перетворив мавпочку на «крокодила», бо зігнуті лапи цієї рептилії теж не можна назвати довгими й стрункими. Обіграв також ще одну індивідуальну особливість своєї вихованки: від нервового збудження мавпочка починає тремтіти. Це тремтіння виглядає ніби крокодилячий сміх і вносить додаткову комедійну нотку в номер.
Найменш здібні «артисти» — похмурі індивідуалісти борсуки. З ними працювати складно. Єноти давно і з успіхом виступають на арені. Проте Сергій Федотов не хотів використовувати, як чимало його колег, звичку єнотів мити все, що потрапляє їм до лап. Оцінивши здатність тварин ставати майже «пластиліновими», коли треба дістати якесь недоступне їм місце, він перетворив їх на вправних спортсменів, котрі можуть виконувати перекиди через спину, перебиратися по двох тростинах навіть униз головою, котити м'яч. А єнот Гриня вміє піднімати прапор на щоглі й крутитися на двох лапах. Знайшлося місце в номері також для дикобразів і носух.
У нинішній програмі, яку показує Національний цирк України, тварини виступають на невеликому майданчику, спорудженому над басейном, до краю якого вони спершу боялися навіть наблизитися. Тому їх довелося поволі призвичаювати до близькості потенційно небезпечного середовища. Сергію Федотову це вдалося. Хоч нині на київській арені можна побачити й дресированого шимпанзе Ігоря Попова, й морських котиків і папуг Наталії Тищенко, а також крокодилів і пітонів, ефектний поєдинок із якими влаштовує Олександр Чистяков, номер Сергія Федотова викликає інтерес глядачів.
Загалом вистава, водну частину якої поставила заслужений діяч мистецтв України Зоя Кавац, вражає яскравістю, феєричним поєднанням гри води, вогню й світла, музики, пластики і лазерного шоу.
Людмила ЖИТНИЧЕНКО
також у паперовій версії читайте:
- КИЇВСЬКИЙ БЕНЕФІС ЛАМАРИ ЧКОНІЯ
- КІНООРБІТИ ПЕРЕТИНАЮТЬСЯ...
назад »»»