ІНДІЙСЬКИЙ ВЕКТОР «АНТОНОВА»
Протягом п'яти лютневих днів у Бангалорі — місті, що на півдні Індії, відбувалася міжнародна аерокосмічна виставка АеroIndia-2011. Серед її численних учасників із різних держав була і делегація лідера українського авіабудування — державного підприємства «Антонов», очолювана заступником головного конструктора Сергієм Федоровим.
Ця організація (яка у різні часі носила різні назви) має тривалу — протягом 50 років — історію плідної й багатогранної співпраці з Індією. Як повідомили нас у прес-службі ДП «Антонов», таке співробітництво розпочалося у 1961-му, коли з тодішнього СРСР було зроблено перші поставки збудованих у нашій країні військово-транспортних літаків Ан-12, створених в ОКБ, яке очолював Олег Антонов. Загалом Індія придбала 46 машин цього типу, які широко використовувалися там не лише в системі оборонного відомства, а й у цивільних повітряних перевезеннях. Слід також зауважити, що велику допомогу індійським фахівцям в освоєнні експлуатації та обслуговування літаків Ан-12 надали свого часу працівники «антоновського» конструкторського бюро.
На виставці АеroIndia-2011 делегація ДП «Антонов» провела низку переговорів із керівниками індійських промислових підприємств, зокрема таких великих корпорацій, як НАL і ТАТА, з командуванням Військово-повітряних сил Індії, високопосадовцями міністерств, відомств і авіакомпаній цієї держави та деяких інших країн Південно-Східної Азії.
Хоча на нинішню міжнародну аерокосмічну виставку у Бангалорі державне підприємство «Антонов» не надсилало натурних зразків літаків, проте у своїй експозиції на АеroIndia-2011 представило (у вигляді моделей та за допомогою різних інформаційно-ілюстративних засобів) чимало типів крилатих машин із фірмовою маркою «Ан».
Серед тих, які можуть знайти застосування не лише з Індії, а й в інших державах азійського регіону, на виставці було презентовано створений у ДП «Антонов» проект нового багатоцільового морського патрульного літака із сімейства Ан-74. Спектр завдань, на виконання яких він розрахований, широкий: це, крім патрулювання над морями і сушею, підтримка військових кораблів (з можливістю протидії супротивникові), електронна та радіорозвідка, контроль забруднення морської поверхні, пошуково-рятувальні операції. За потреби цей літак можна легко переобладнати для перевезення людей, евакуації поранених, хворих тощо.
Вантажна кабіна цього варіанта Ан-74 має площу 26 квадратних метрів, а високомеханізований люк-рампа і бортові завантажувально-розвантажувальні пристрої дають змогу перевозити на таких літаках різні вантажі й в автономному режимі завантажувати та розвантажувати на аеродромах, а також зробити парашутне десантування з повітря.
Завдяки унікальній конструкції «сімдесят четвертий» може безпечно експлуатуватися і з малопідготовлених злітно-посадкових смуг. До того ж новий варіант машини відрізняється від своїх попередників багатьма значними удосконаленнями. Зокрема, на ньому реалізовано концепцію радикальної модернізації Ан-74, яку розробили фахівці «Антонова» у співпраці з кількома партнерами; серед них Аеrodata (Німеччина) і SAAB (Швеція). До цієї концепції модернізації входить встановлення на літаку новітніх засобів пілотування, зв'язку і навігації. Піддаються змінам його маршові двигуни та допоміжна силова установка, системи управління літаком і управління двигунами, а також паливна гідравлічна та інші системи.
Під час виставки АеroIndia-2011 представники ДП «Антонов» та їхні індійські колеги обговорили перспективи представлення розробленого в Україні проекту морського патрульного літака на тендері, оголошеному Військово-морським флотом Індії, а також стосовно подальших кроків спільного просування машин сімейства Ан-74 на ринок Південно-Східної Азії.
«Антоновим» на згаданій виставці у Бангалорі було представлено сімейство регіональних пасажирських реактивних літаків нового покоління Ан-148 і Ан-158. Це сімейство, яке викликало значну заінтересованість з боку відвідувачів виставки у Бангалорі, просувається на індійський ринок спільними зусиллями українського ДП «Антонов» та його російських партнерів. Індійські фахівці зазначили, що високі показники лайнерів Ан-148 і Ан-І58 мають дати їм змогу ефективно експлуатуватися в умовах цієї країни.
Такої ж думки дотримується і президент — генеральний конструктор державного підприємства «Антонов» Дмитро Ківа, який, зокрема, зауважив у Києві: «Можна упевнено сказати, що Ан-І48 і його модифікації ефективно працюватимуть в Індії. Адже вони успішно пройшли випробування в умовах високих температур навколишнього повітря (до +40° Цельсія) і високогір'я. Вони можуть виконувати польоти на будь-яких повітряних трасах (разом із маршрутами з високою інтенсивністю руху), у простих і складних метеорологічних умовах, вдень і вночі. При цьому вони здатні базуватися на широкій мережі аеродромів. А приземлятися Ан-148 і Ан-158 можуть в умовах практично нульової видимості. Потреби ринку Індії в літаках такого класу на період до 2025 року оцінюють у 80 машин».
Те, що літаки сімейства Ан-148/158 мають високий ступінь конструктивної спільності, дає змогу експлуатантам таких машин відчутно заощаджувати кошти на обслуговуванні й ремонті цих лайнерів та на навчанні персоналу (як льотного, так і наземного).
Різні індійські експлуатанти авіаційної техніки висловлюють зацікавленість у створених «Антоновим» «сто сорок восьмому» і «сто п'ятдесят восьмому». До речі, про це було відомо і до бангалорської АеroIndia-2011. Адже створений в Україні літак Ан-148 уже демонстрували торік в Індії на іншій виставці, яка відбувалася в Хайдарабаді. А в липні минулого року «Антоновим» за підтримки Авіарегістру Міждержавного авіаційного комітету країн СДН було подано заявку в DGCA — Цивільну авіаційну адміністрацію Індії — на валідацію (тобто визнання) там сертифіката на літак Ан-148. Це має сприяти забезпеченню належних умов для постачання до Індії літаків цього типу. Тож припускається, що перші Ан-148 можуть потрапити до цієї країни вже влітку поточного року.
Представники ДП «Антонов» та їхні потенційні індійські партнери обговорили на виставці в Бангалорі також створення центру для обслуговування «сто сорок восьмих», які у перспективі експлуатуватимуть в Індії, та стосовно формування системи післяпродажної підтримки цих літаків.
На переговорах під час АеroIndia-2011 розглядали і такий важливий сегмент можливої співпраці, як подальший розвиток сімейства Ан-148/158 — у напрямі розробки лайнерів Ан-148VIP і Ан-168АВJ (із підвищеним комфортом для пасажирів) і транспортного літака Ан-178.
Вадим ФЕЛЬДМАН
також у паперовій версії читайте:
- РОБОТ-БОМБАРДУВАЛЬНИК ОБХОДИТЬСЯ БЕЗ ДОПОМОГИ ЛЮДИНИ
- ДВОПОВЕРХОВІ ПОТЯГИ З'ЯВЛЯТЬСЯ В УКРАЇНІ
- ОБІГРІВАТИ ПРИМІЩЕННЯ ЗДАТНІ... ЖАЛЮЗІ
- ВІРУС ПРОТИ АЕС
- ЛЮДИНА У КОМП'ЮТЕРНОМУ СВІТІ
- ЛЮБИТЕЛЯМ ШВИДКОЇ ЇЗДИ
назад »»»