ЧАРІВНИЙ ГОЛОС СКРИПКИ ПАНІ СОЛОМІЇ
Цей концерт Національного заслуженого академічного симфонічного оркестру України, який із успіхом пройшов у Колонному залі імені Миколи Лисенка столичної філармонії, привернув увагу шанувальників класичної музики насамперед вишуканою програмою. До неї увійшли твори трьох композиторів, яких давно не виконували в Києві,— сюїта Едварда Гріга «З часів Хольберга», концерт для скрипки з оркестром Олександра Глазунова і симфонія № 7 Антона Дворжака.
Крім того, зацікавила молода скрипалька зі США, яка виконувала сольну партію у концерті Олександра Глазунова,— Соломія Івахів. Її гра відзначалася органічним поєднанням блискучої техніки, глибиною інтерпретації, відчуттям стилю твору, який вона виконувала, тонким смаком та емоційністю. Вона відчувала кожний порух диригента і звучання оркестру, майстерно долаючи суто технічні труднощі, зуміла поєднати свої зусилля з усіма музикантами.
Тож не дивно, що після закінчення твору слухачі влаштували Соломії Івахів і оркестру під орудою Володимира Сіренка бурхливі овації, а виконання концерту для скрипки з оркестром О. Глазунова виявилося кульмінацією програми вечора.
Як розповіла після виступу скрипалька, у 1997 році вона закінчила із золотою медаллю Львівську спеціальну музичну школу імені С. Крушельницької, де її педагогами були Ореста Когут і Юрій Гольда, а у 2001 році отримала диплом з відзнакою Львівської музичної академії імені М. Лисенка (клас професора Орести Когут). У 17 років Соломія успішно пройшла конкурсний відбір серед 160-ти претендентів із різних країн світу і була зарахована до відомого у музичному світі Музичного інституту Куртіса у Філадельфії (США). Там навчалася у трьох талановитих викладачів — Джозефа Сільверстайна, Памели Френк і Рафаеля Друяна. С. Івахів виявилася першою українкою, яка за 80-річну історію цього закладу виграла конкурс на місце концертмейстера симфонічного оркестру інституту, а після закінчення навчання була нагороджена золотою медаллю імені Ф. Крейслера.
«Звичайно, мені нелегко було поєднувати навчання у Львові з навчанням у Філадельфії, проте підтримувало прагнення досягти нових висот майстерності, а до великих навантажень я звикла ще у підлітковому віці, адже моя виконавська кар'єра розпочалася у 13 років виступом як солістки із симфонічним оркестром Львівської філармонії,— розповідає Соломія.— Згодом були перемоги на міжнародних конкурсах, зокрема імені С. Прокоф'єва та імені Я. Коціана, участь у престижних фестивалях у США, Великій Британії, Нідерландах, Франції, Швейцарії і, звичайно, в Україні».
Молода скрипалька творчо співпрацює з видатними музикантами сучасності — виступала з Джозефом Сільверстайном, Клодом Френком, Стівеном Ізарлісом, «Емерсон-Квартетом». Незважаючи на активну концертну діяльність, Соломія продовжувала музичну освіту. В університеті Стоні Брук у Нью-Йорку під керівництвом Памели Френк, Ані Каваріан та Філіпа Сетцера здобула докторський ступінь у галузі музики.
Зараз вона працює як концертмейстер із філармонійними оркестрами Фресно у штаті Каліфорнія та Огаста у штаті Джорджія, з Камерним, Реter Nero та Philly Pops — у Філадельфії, а також часто виступає у складі Філадельфійського та Балтиморського симфонічних оркестрів.
А ще Соломія активно пропагує сучасну музику, і у своєму репертуарі має твори, написані спеціально для неї, зокрема скрипковий концерт американського композитора Ілая Маршалла, прем'єрне виконання якого відбулося на фестивалі сучасної музики «Контрасти» у Львівській філармонії водночас із першим виконанням у Львові скрипкового концерту № 2 Євгена Станковича.
«Це мій третій виступ у Києві,— нагадує Соломія Івахів.— Перші два пройшли у 2010 році. Нині відбувся мій дебют на сцені Колонного залу Національної філармонії України. Мені цікаво було працювати протягом репетицій із музикантами Національного симфонічного оркестру під орудою маестро Сіренка, про якого я чула раніше чимало схвальних відгуків. А безпосередня співпраця з ним та його колективом перевершили мої сподівання».
Сергій ПИРОГОВ
також у паперовій версії читайте:
- ОЛЬГА КРЮКОВА СПІВАТИМЕ З ТБІЛІСЬКИМ «БІГ-БЕНДОМ»
- ТВОРЕЦЬ ПОРЦЕЛЯНОВОЇ ПЛАСТИКИ
- ПАМ'ЯТІ ГЕНІАЛЬНОГО КОМПОЗИТОРА
- КРОКИ ЗА ОБРІЙ. ЧИ НЕ ЧАС УСВІДОМЛЕННЯ ЇХ?
назад »»»