Пам'ять
Всеукраїнський громадсько-політичний тижневик
Понедiлок Вересень 29, 2014

"ДЕМОКРАТИЧНА УКРАЇНА", архiв новин за 2011 рiк.

ДЕМОКРАТИЧНА УКРАЇНА var _gaq = _gaq || []; _gaq.push(['_setAccount', 'UA-6198717-6']); _gaq.push(['_trackPageview']); (function() { var ga = document.createElement('script'); ga.type = 'text/javascript'; ga.async = true; ga.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https://ssl' : 'http://www') + '.google-analytics.com/ga.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s); })(); ЕКОНОМІКА
ГОТЕЛЬНА АРИФМЕТИКА

За прогнозами експертів, цьогоріч до нашої країни має надійти сім мільярдів доларів інвестицій. Це вдвічі більше від торішнього, хоча й менше, ніж очікувала влада. Напевно, частину грошей інвестори планують вкласти у будівництво готелів, яких так потребує Україна, особливо напередодні проведення Євро-2012.

Нині лише в Києві на стадії будівництва і проектування майже сто готелів. Нагадаємо, що в столиці України заплановано проведення фінального матчу футбольного чемпіонату. На жаль, не обійшлось і без проблем, які деякі забудовники гостро відчули на початку будівництва. Приміром, ініціатори проекту готельного комплексу біля Південного вокзалу так і не змогли отримати необхідні погодження для початку будівництва, і об'єкт не встигнуть здати до Євро-2012. Усього споруджують майже 40 готелів у столиці та області, але реальні шанси бути добудованими до футбольного чемпіонату мають не більш ніж 15–20% із них.
Згідно із вимогами УЄФА, для розміщення цільових груп УЄФА Київ має надати 7,3 тис. номерів, зокрема 1950 — у п'ятизіркових готелях, 4950 — у чотиризіркових і 400 — у тризіркових. Із офіційним туристичним оператором Євро-2012 — туристичною агенцією TUI Travel Plc (Велика Британія) — укладено 65 договорів на 5833 номери. Дефіцит готельних місць не критичний, запевняють у Державній службі туризму і курортів Мінкультури і туризму. Головне завдання для України — розмістити вболівальників і знайти для них дешеві місця. Дефіцит мають покрити за рахунок уведення в дію нових готелів, а також перекваліфікації тризіркових на чотиризіркові. Зокрема, «Братислава» наступного року має бути перекваліфікована з трьох до чотирьох зірок.
У 2009 році було відкрито кілька нових готелів: «Фараон», «Сіті Парк Хотел», «Золоті куполи» під управлінням «Інтерконтиненталь» і «Баккара» (з них два претендують на клас «люкс» — «Інтерконтиненталь» і «Фараон»). Загальний номерний фонд нововідкритих столичних готелів — 536 кімнат. У місті-сателіті Борисполі було введено в експлуатацію чотиризірковий готель «Лігена».

Найближчі перспективи
У першому кварталі нинішнього року планують запустити готель Ibis на 213 номерів, що на бульварі Шевченка. Там же активно споруджують готельний комплекс Hilton (257 п'ятизіркових номерів). Його почали будувати 2007-го, але тривалий час роботи не вели. Зараз зводять монолітний каркас споруди. Відповідно до відомостей баз даних про споруджувані й проектовані готелі України «Соцмарт», каркас буде готовий у лютому-березні поточного року. А відкриття має бути наступного року.
У Голосіївському районі Києва передбачено відкриття чотиризіркового готелю під брендом Holiday Inn на 210 номерів. Управлятиме ним готельний оператор InterContinental Hotels Group. На жаль, проект «заморожено» з 2008 року, хоча більшу частину комплексу вже збудовано.
Наймасштабнішим проектом Києва є спорудження багатофункціонального комплексу Sky Towers на розі проспекту Перемоги та Борщагівської. Він складатиметься з двох башт. В одній з них розміщуватиметься готель, управлятиме яким міжнародний готельний оператор Swissotel Hotels & Resorts. Тут буде 513 номерів і сьютамі, 14 резиденцій і spa-центр. Будівництво комплексу розпочалось у четвертому кварталі 2007-го, планується, що його буде відкрито у другому кварталі наступного року. Проте вірогідність цього невелика, адже будівельні роботи досі на початковому етапі.
У Печерському районі столиці споруджують ще один чотиризірковий готель, який входитиме до мережі готелів Royal Hotels & SPA Resorts. До речі, торішнього літа ця мережа відкрила невеликий готель Royal Citi Hotel (на 20 номерів). У Подільському районі чекає на своє відкриття п'ятизірковий готель Fairmont Grand Hotel Kyiv на 257 кімнат. Зовні він давно готовий, але його не поспішають відкривати. За прогнозами компанії «Соцмарт», стрічку урочисто переріжуть вже цього року. А управлятиме готелем оператор Fairmont Raffles Hotel International. Майже готовий чотиризірковий готель «Старо». Його відкриття переносять кілька років, за даними «Соцмарт», через нестачу фінансування. За прогнозами, враховуючи високий ступінь готовності готелю, його відкриють уже цьогоріч.

Пропозиції й попит
На жаль, київські готелі переживають не кращі часи. Через кризу наповнюваність їхніх номерів знизилася до 55%. Незважаючи на перспективи, які відкриває Євро-2012, різкого поліпшення ситуації отельєри і аналітики ринку не очікують. Навіть запуск раніше анонсованих до відкриття у 2010 році готельних об'єктів було перенесено на нинішній рік. За даними Головного управління статистики міста Києва, наприкінці 2009 року у столиці був 141 готель плюс місця тимчасового проживання із загальним номерним фондом 10 тис. 64 кімнати.
Нині київські п'ятизіркові готелі пропонують клієнтам 933 номери, чотиризіркові — 1432, тризіркові — 3885 номерів. Проте, як зазначають експерти, якщо враховувати нові готельні комплекси, що відкрили у 2009-2010 роках, номерний фонд столиці нині сягає близько 9970 кімнат, у тому числі 800 — п'ятизіркових, 1520 — чотиризіркових, 3415 — тризіркових і 4235 номерів у готелях іншого класу.
Рівень заповнюваності чотири- і п'ятизіркових готелів сягає близько 55%. Тризіркові готелі та готелі нижчого рівня традиційно менше заповнені порівняно з якіснішими об'єктами на 30–40%. Попит на готельні послуги знизився в усіх сегментах, але найсуттєвіше у дорогих готелях, орієнтованих на іноземних бізнес-туристів. Проте відновлення попиту в таких готелях динамічніше.
У першому півріччі минулого року середня вартість проживання у готелі категорії «стандарт» у столичних тризіркових готелях становила 95 дол. за добу, у чотиризіркових — 205, у п'ятизіркових — 448 дол. Середні доларові ціни на номери «стандарт» зменшилися порівняно з кінцем 2009 року у п'ятизіркових готелях на 22%, чотиризіркових — на 20, тризіркових — на 9%. Фактично на зниження вартості проживання вплинула зміна курсу євро щодо долара. Адже ціни у чотирьох і п'ятизіркових готелях виставляють переважно в цій валюті.
Загалом у першій половині минулого року ціни на готельні послуги суттєво не змінилися, хоча у деяких сегментах навіть зросли. Підвищення торкнулося лише невеликої кількості об'єктів, зокрема якісних чотирьох і п'ятизіркових готелів. Одначе на докризовий рівень не повернулися (за 2009 рік ціни знизились у середньому на 20%). Виділити динаміку для кожної категорії складно, зауважують експерти.

Футбол нам допоможе
Завдяки дефіциту якісних готелів і підготовці до Євро-2012 спостерігається активізація у готельному сегменті. Йдеться про якісні готелі. Як зазначалося, згідно з вимогами УЄФА, на момент проведення Євро-2012 Київ має підготувати 7300 номерів, із них 1950 — п'ятизіркових, 4950 — чотиризіркових, 400 — тризіркових. Однак нині столичний номерний фонд чотири- і п'ятизіркових готелів набагато скромніший, і є перспектива розвитку. Євро — це шанс для України заявити про себе світові, показати іноземним інвесторам і управлінцям, що є така держава. Це шанс для держави розвинути інфраструктуру — не лише готелі, а й дороги, аеропорти, стадіони.
А для девелопера — серйозний шанс на хвилі загальної підготовки до футбольного чемпіонату легше пройти стадії узгодження документації й отримати додаткове фінансування чи податкове стимулювання. Не варто вважати, що всі готелі будують зараз, аби під час проведення футбольного чемпіонату заробити грошей, а потім вони будуть порожні. Всі девелопери розуміють, що місяць футбольного чемпіонату на економіку готелю суттєво не вплине.
За прогнозами аналітиків, цьогоріч пропозиції на ринку готельної нерухомості зростуть як мінімум на 715 номерів за рахунок відкриття нових готелів — п'ятизіркового Fairmont Grand Hotel Kyiv, чотиризіркового Holiday Inn і тризіркового Ibis.
Часи, коли в Києві, як гриби після дощу, відкривали готелі преміум-класу, вартість номера у яких рідко опускалася нижче ніж 275 дол. за ніч, схоже, закінчуються. До такого висновку дійшли експерти, які займаються готельним консалтингом, після аналізу столичного готельного ринку. Тож аналітики радять інвесторам у найближчі п'ять–сім років утриматися від будівництва дорогих готелів. На їхню думку, найкращий варіант для інвестицій — великі готелі економ-сегмента. Особливо, якщо це будуть мережеві готелі з добрим обслуговуванням.
Дефіцит недорогого і якісного готельного житла в Україні існував завжди. Однак до кризи подібний вакуум на ринку мало кого цікавив. Отельєрам було вигідніше інвестувати у готелі преміум-сегмента, основним контингентом яких були вітчизняні та зарубіжні бізнесмени. Коли почались економічні катаклізми, заповнюваність готелів знизилася майже вдвічі, адже вартість номера стала для багатьох клієнтів непідйомною.
Експерти переконані, що міжнародні бюджетні мережі займуть нішу, яку за багато років не змогли освоїти українські отельєри. Не останню роль у подібному пожвавленні на ринку бюджетних готелів зіграла і допомога держави. З нинішнього року український парламент звільнив нові тризіркові готелі від сплати податку на прибуток на десять років. Закон було ухвалено у межах підготовки до чемпіонату Євро-2012, він діятиме до першого січня 2021 року.
Утім, справжній масштабний наступ бюджетників на український ринок тільки починається. Представники американської компанії Wyndham Hotel Group International, яка управляє мережею тризіркових готелів Ramada Encore, озвучують свої плани розвитку на українському ринку. В них, зокрема, передбачено відкриття 15 готелів до 2018-го у Києві та інших містах України з населенням понад 200 тисяч.
Перший готель Ramada Encore буде споруджено у складі готельно-адміністративного комплексу, до якого входитиме також офісний центр класу В на Столичному шосе ( проект девелоперської компанії DeVision). Як офісний центр, так і готель (264 номери та 61 — сервіс апартамент) — об'єкти найзатребуваніших сегментів ринку офісно-готельних послуг — В-клас і три зірки. Сума інвестицій у спорудження в Україні тризіркових готелів Ramada Encore перевищить 150 млн дол. Разом із відкриттям готелю Ramada Encore на українському ринку нерухомості дебютує світова готельна мережа Wyndham Worldwide з брендом Ramada.
Нещодавно було підписано франчайзингову угоду між Wyndham Hotel Group та ГК DeVision на управління готелем Ramada Encore у складі МФК «Домосфера» на Столичному шосе. Фінансовим партнером цього проекту виступає Ощадний банк України. Сума інвестицій у третю і четверту черги МФК «Домосфера» становить більш ніж мільярд гривень, з яких 80% кошти банку.
Дві башти, у яких розмістять готель та офісну частину, планують ввести в експлуатацію до кінця нинішнього року. Прийняти перших клієнтів передбачається у квітні 2012 року, аби об'єкт устиг попрацювати до початку футбольного чемпіонату.
Як відомо, марка Ramada належить міжнародній готельній корпорації Wyndham Worldwide, що управляє більш як 7160 готелями у всьому світі із загальним номерним фондом 583 тис. кімнат. Усього на п'яти континентах налічується 895 готелів під брендом Ramada Worlwide, номерний фонд яких становить 116 тис. кімнат — 15% загальної кількості номерів Wyndham.
У Європі бренд представлено у таких країнах, як Австрія, Франція, Велика Британія, Німеччина, Швеція, Португалія, Латвія, Литва, Фінляндія, Чехія, Угорщина, Македонія, Італія, Ірландія, Румунія, Нідерланди, Азербайджан, Росія, Туреччина. Україна стане 21-ю європейською державою, у якій буде присутня торгова марка Ramada. Цю марку було засновано у 1954 році, коли кілька підприємців відкрили в американському штаті Арізона перший мотель. Назву було придумано пізніше — 1959 року. Тоді ж видано першу франшизу на управління готелем під брендом Ramada. У 1960-ті роки Ramada Worlwide увійшла з сорока готелями. Початок 1970-х ознаменувався відкриттям першого готелю за межами США, а саме у канадському Квебеку. Незабаром з'явився перший європейський готель Ramada. Його було відкрито у Брюсселі — столиці Бельгії.
У 1981 році Ramada запускає новий бренд — Ramada Renaissance Hotels. Перші «Готелі епохи відродження» від Ramada приймають своїх відвідувачів у Денвері та німецькому Гамбурзі. Незабаром готелі Ramada, які працюють за межами США, виділяють в окрему мережу — Ramada International. Наприкінці 1980-х мережа готелів Ramada вже має кілька підрозділів, які управляють готельною нерухомістю і казино під загальним брендом. У 1990-х, у період розквіту індустрії розкішних подорожей, Ramada займається реструктуризацією та розширенням своєї мережі. З'являються готелі екстра-класу під маркою Ramada Plaza. У третє тисячоліття мережа готелів Ramada входить енергійним поступом. У 2004-му в портфелі компанії з'являється новий бренд Ramada Encore.
Усі номери Ramada Encore будуть виконані у сучасному дизайні з використанням скла і дерева. У готелях буде безплатний доступ до Інтернету, прямий телефон, спеціальні кабінети для роботи, телевізори та супутникові антени. Європейським, а незабаром і українським споживачам стане відомо, що Ramada Encore пропонуватиме конкурентоспроможні ціни та сервіс найвищого рівня.

Олена КОСЕНКО
також у паперовій версії читайте:

назад »»»

Використання матеріалів «DUA.com.ua» дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на «DUA.com.u».
Всі матеріали, розміщені на цьому сайті з посиланням на агентство «Інтерфакс-Україна», не підлягають подальшому відтворенню та / чи розповсюдженню у будь-якій формі, окрім як з письмового дозволу агентства «Інтерфакс-Україна».