ЩО Ж НАСПРАВДІ СТАЛОСЯ У ПУНТА-КАНІ?
Днями в Києві відбулася прес-конференція, яку провели керівники одного з провідних українських туроператорів — компанії МІВS Travel і відомої вітчизняної авіакомпанії «АероСвіт».
Як значилося у запрошенні на прес-конференцію, йшлося про те, аби на ній реально відтворити, що насправді сталося із 220 нашими туристами, котрих після завершення курортного відпочинку в Домініканській Республіці туроператор МІВS Travel мав відправити в Україну 9 січня 2011 року рейсом «АероСвіту» VV7192 за маршрутом «Пунта-Кана–Київ».
Проте туристи змушені були затриматися у Домінікані ще на дві доби — через необхідність спрямування «АероСвітом» до цієї острівної держави у Карибському басейні резервного лайнера замість літака авіакомпанії, який з технічних причин не зміг вилетіти з Пунта-Кани в Україну.
Нагальна необхідність роз'яснень подробиць ситуації виникла через те, що, як зазначили організатори прес-конференції у своєму прес-релізі, в деяких ЗМІ з'явилися публікації, котрі «містили некоректний виклад подій, пов'язаних із затримкою вильоту рейсу VV7192».
Вийшла з ладу система паливної заправки
На прес-конференції керівництво авіакомпанії «АероСвіт» було представлене першим заступником генерального директора Володимиром Горбановським. А туроператора МІВS Travel представляли генеральний директор цієї компанії Андрій Полосенко, її РR-директор Максим Пашков, а також координатор із організації чартерної програми Київ — Пунта-Кана — Київ Євген Хайнацький.
Володимир Горбановський, зокрема, розповів, що першопричиною затримки рейсу Пунта-Кана — Київ, призначеного на 9 січня, були технічні несправності у системі заправки літака паливом. Як згодом з'ясувалося, ця система відмовила після того, як паливозаправна служба аеропорту Пунта-Кани вже закачала у баки, розташовані в крилах лайнера, по десять тонн авіаційного гасу (загальний об'єм заправки «Боїнга-767» на такий рейс становить 90 т палива).
Заправники, не повідомивши екіпаж про те, що сталося, продовжили заправляти літак із використанням альтернативного варіанта заправки. Проте коли український екіпаж прибув на борт лайнера і розпочав робити необхідні передпольотні перевірочні процедури, виявилося, що хоча баки заправлено паливом, але не було змоги оцінити його кількість за показами відповідних бортових приладів. Попередні припущення стосувалися можливого забруднення палива, яке надходило до баків, і забруднення ним датчиків його вимірювання.
— Про ситуацію екіпаж доповів групі підтримки, а та зв'язалася із керівництвом авіакомпанії у Києві. Оскільки найголовнішим із наших пріоритетів є гарантування безпеки польотів, — зазначив Володимир Горбановський,— то перша з дій, спрямованих на з'ясування причин згаданих технічних негараздів,— перевірити гас, який заправили в Пунта-Кані у баки літака, на відповідність вимогам до авіаційного палива.
Проте зробити це в аеропорту виявилося неможливим, оскільки не лише у Пунта-Кані, а й у Домініканській Республіці не виявилося такого технічного комплексу, за допомогою якого можна було б злити з баків літака заправлене паливо для його аналізу. Не було змоги навіть хоча б візуально оцінити це паливо, бо у персоналу аеропорту не знайшлося відповідної ємності, аби злити туди певну кількість гасу з нижньої частини бака (так званий відстій).
Оскільки стало зрозуміло, що не вдається оперативно усунути технічну несправність, щоб лайнер міг із повною гарантією безпеки польоту виконати рейс, командир екіпажу попросив пасажирів (їх було, як зазначалося, 220) залишити літак і повернутися до аеропорту. Там вони провели у залі очікування близько чотирьох годин.
Представники MIBS Travel і «АероСвіту» мали намір нагодувати пасажирів рейсу VV7192 із запасів, що були на борту лайнера. Проте на ці звернення авіакомпанії-перевізника і туроператора адміністрація аеропорту Пунта-Кани відповіла відмовою, заборонивши вивантаження продуктів із літака, посилаючись на санітарні правила, які діють на території Домініканської Республіки.
Із аеропорту— до комфортних готелів
Коли врешті-решт стало зрозуміло, що оперативно усунути технічні негаразди паливозаправної системи немає можливості, туроператор MIBS Travel ще на добу продовжив усім 220 туристам-пасажирам рейсу VV9172 проживання у готелях, а також забезпечив харчуванням і напоями. Пізно увечері 10 січня автобуси із туристами було відправлено з аеропорту Пунта-Кани до готелів. які мають відповідно категорію п'ять зірок «люкс» і категорію п'ять зірок із розміщенням за системою «все включено». Тож туристи опинилися там в умовах, не гірших, а подекуди навіть кращих, ніж ті, в яких вони мешкали до цього під час свого відпочинку в Домінікані. До того ж і це додаткове проживання і харчування для пасажирів згаданого рейсу було безплатним, бо відповідні платежі готелям гарантував туроператор MIBS Travel (який згодом зробив з цього приводу перерахунки з авіакомпанією «АероСвіт»).
— А 11 січня,— говорить перший заступник генерального директора «АероСвіту» Володимир Горбановський,— керівництво авіакомпанії, остаточно пересвідчившись у неможливості усунення технічних проблем під час перебування літака в аеропорту Пунта-Кани, вирішило спрямувати до Домініканської Республіки резервний «Боїнг-767» (із подвійним екіпажем, що було обумовлено 12-годинним перельотом).
Про рішення щодо виклику резервного літака авіакомпанія повідомила туроператора MIBS Travel, а його представники довели цю інформацію до туристів — і о 8-й ранку 12 січня організували перевезення їх до аеропорту.
Додому на резервному літаку
Об 11-й годині того ж дня всі пасажири рейсу VV9172 пройшли реєстрацію в аеропорту і вилетіли з Пунта-Кани в Україну.
На прес-конференції в Києві представники керівництва туроператора MIBS Travel особливо наголосили на тому, що у Пунта-Кані не було ані спроб пасажирів рейсу VV9172 під час затримки вильоту на знак протесту вийти на злітно-посадкову смугу аеропорту, ані якихось нібито багаторазових перевезень між аеропортом і готелями, ані намагань готельної адміністрації виселити туристів о 12-й годині дня (насправді усім пасажирам рейсу, що затримався, після цього розрахункового часу було продовжено термін проживання в їхніх номерах). Тож не відповідали дійсності зроблені деякими вітчизняними ЗМІ некоректні трактування того, що сталося у Домінікані.
До речі, про справжній перебіг подій у Пунта-Кані свідчили на київській прес-конференції, крім виступів її організаторів, ще й відеофільм, зроблений у готелі, а також кілька вдячних листів до туроператора MIBS Travel від туристичних компаній і агентств, чиї клієнти були серед згаданих 220 пасажирів (це «Фаворит Юкрейн», «Меридіан», «Ал-Тур», «Моя улюблена турфірма»). Це ж підтвердив на прес-конференції й Антон Караговник — один із туристів, які поверталися додому отим затриманим авіарейсом після відпочинку в Домінікані.
13 січня о 3 год 52 хв ночі за київським часом літак «АероСвіту» завершив свій дальній рейс і приземлився в аеропорту Бориспіль. Враховуючи нічний час прибуття, компанія MIBS Travel подала пасажирам, які прилетіли з Домінікани, три автобуси, що доправили туристів у центр столиці України та на залізничний вокзал Києва.
— Літак, який залишився в аеропорту Пунта-Кани,— зазначає Володимир Горбановський,— було згодом, після проведення відповідних контрольних тестувань, зроблених нашими фахівцями, котрі прилетіли до Домінікани з Києва, перегнано в Україну
Усі згадані операції, пов'язані із форс-мажорною ситуацією, що виникла, контролювало не лише керівництво «АероСвіту», де було створено спецштаб, який займався комплексом питань, а й Державна авіаційна служба України. У базовому для авіакомпанії аеропорту Бориспіль, де є все необхідне обладнання, нині проводять ретельні перевірочні операції, спрямовані на те, щоб з'ясувати, що ж сталося із пристроями системи заправки літака паливом у аеропорту Пунта-Кани.
— Якщо буде виявлено, що датчики системи контролю кількості заправленого палива відмовили через невідповідність його складу стандартним вимогам, керівництво «АероСвіту» залишає за собою право звернутися із судовим позовом до паливозаправної компанії, що працює в аеропорту Пунта-Кани,— для відшкодування збитків, яких зазнала українська авіакомпанія (це і виклик нею резервного літака, і чималі додаткові витрати палива, і оплата праці резервного екіпажу, і компенсація туроператорові платежів за додаткові дві доби проживання туристів у готелях Пунта-Кани тощо).
— Хоча,— сказав на завершення Володимир Горбановський,— якщо врахувати, що паливозаправна компанія в аеропорту Пунта-Кани американська, то нам, мабуть, важко сподіватися на те, що «АероСвіту» вдасться добитися у суді в Америці позитивного для себе рішення...
Вадим ФЕЛЬДМАН
також у паперовій версії читайте:
- ФОРТЕЦЯ СТАЄ МУЗЕЄМ
назад »»»