СОЛДАТИ УКРАЇНСЬКИХ ЗАЛІЗНИЦЬ
Узимку 1992 року на базі 2-го залізничного корпусу залізничних військ колишнього СРСР було створено залізничні війська України. Вони увійшли до складу Збройних Сил, але з часом були перепідпорядковані Міністерству транспорту і зв’язку, трансформувавшись на Державну спеціальну службу транспорту.
Залізничники в погонах, за словами генерал-лейтенанта Миколи Малькова, нині вирішують здебільшого проблеми, котрі, як мовиться, не мають кольору хакі. Наприклад, під час повені у Закарпатті та в інших регіонах країни вони відновлювали зруйновані стихією залізничні й автомобільні мости, брали активну участь у ліквідації наслідків техногенної катастрофи, що сталася кілька років тому неподалік села Ожидів, що на Львівщині. Тоді, нагадаємо, в результаті сходження потяга з рейок із цистерн вилилися тисячі тонн хімічного компонента, що становить неабияку небезпеку як для довкілля, так і здоров’я людей. Завдяки солдатам і офіцерам із залізничними емблемами на одностроях він не встиг завдати значної шкоди ні природі, ні жителям навколишніх сіл.
Сапери-залізничники виконували вибухові роботи, знищували залишки мосту на перегоні Завалля — Вижниця, зруйнованого повінню.
Словом, без роботи особовий склад Державної спеціальної служби транспорту не нудьгує. Може здатися дивним, зважаючи на специфіку служби, але у військовиків-залізничників теж є заняття з бойової підготовки. Проте в цьому нічого екстраординарного немає: солдати й офіцери, котрі тут служать, є передовсім військовими людьми, а вже потім фахівцями певної спеціальності. Бо в разі виникнення військової загрози на них покладають завдання, пов’язані із захистом державності України, забезпечення безперебійного функціонування залізничного та іншого транспорту. При необхідності вони мають взяти до рук зброю.
Саме тому адміністрація Державної служби транспорту тісно співпрацює з Міністерством оборони, іншими силовими структурами країни. За сприяння оборонного відомства підрозділи служби комплектують особовим складом, а офіцерів готують у вищих навчальних закладах МО, органи управління ДССТ залучаються до проведення заходів оперативної підготовки різних ланок військового управління. Спільно з фахівцями Міноборони проводяться розгортання підрозділів, служби, передбачені на особливий період,— при виникненні військової загрози.
Підрозділи залізничників беруть участь і у військових навчаннях. Востаннє це було командно-штабне навчання військ і сил «Взаємодія-2010». До речі, Державна спеціальна служба транспорту проводить і власні навчання. Так, на них не стріляють, до них залучено менше особового складу, але під час цих навчань вояки удосконалюють свій професійний рівень, вчаться швидко і якісно відновлювати об’єкти національної транспортної системи, які можуть бути зруйновані при виникненні різних надзвичайних ситуацій. Під егідою начальника служби створено оперативні групи, котрі мають негайно реагувати на різні «НП», пов’язані зі стихійним лихом, техногенними катастрофами.
Не обходиться і без проблем. Переважна більшість із них пов’язана з нестачею коштів, потрібних для придбання нової техніки, спеціального обладнання тощо. Та попри труднощі й негаразди, їх поступово вирішують. Так, на реалізацію програм реформування і розвитку Державної спеціальної служби транспорту та технічного переоснащення вже виділено близько 13 млн грн. Негусто, як мовиться, але ці кошти дали змогу відремонтувати понад тисячу кілометрів рейко-шпальної решітки на всіх українських залізницях, придбати техніку тощо.
також у паперовій версії читайте:
- ОБЛИЧЧЯ ВІЙСЬКА— ЙОГО ОФІЦЕРИ
- «ЗАПОРІЖЖЯ» НАРЕШТІ ПОВЕРТАЄТЬСЯ!
назад »»»