Пам'ять
Всеукраїнський громадсько-політичний тижневик
Понедiлок Вересень 29, 2014

"ДЕМОКРАТИЧНА УКРАЇНА", архiв новин за 2010 рiк.

ДЕМОКРАТИЧНА УКРАЇНА КУЛЬТУРА
ПОДВІЙНИЙ ДЕБЮТ ПОЛЬСЬКИХ МУЗИКАНТІВ
Приємним подарунком для столичних меломанів став концерт Національного заслуженого академічного симфонічного оркестру України, який недавно відбувся у Колонному залі імені М. Лисенка Національної філармонії. У цьому концерті, організованому за підтримки польського інституту в Києві, вперше перед українськими слухачами виступили диригент Павел Пшетоцький та скрипалька Марта Лелек.

Оркестр під орудою Пшетоцького чудово виконав два твори німецького композитора-романтика Роберта Шумана (1810–1856) — увертюру «Манфред» і симфонію № 4 ре мінор та не відомий у нас концерт для скрипки з оркестром польського композитора М. Карловича (1876–1909), сольну партію в якому майстерно зіграла Марта Лелек.
Молодий маестро вразив присутніх високою майстерністю, витонченою і бездоганною технікою диригування, умінням поєднати всі групи оркестру і розкрити повною мірою авторський задум. А в результаті — захопити слухачів своєю концепцією розуміння твору і логікою її розкриття.
Одна з кращих скрипальок Польщі Марта Лелек підкорила слухачів високим професійним рівнем, філігранним стилем гри, дивовижною якістю звуку і неповторністю відчуття твору, котрий виконує.
Як розповів після концерту Павел Пшетоцький, він свого часу навчався у Музичній академії Кракова на факультеті диригування, який закінчив із відзнакою 1985 року. Диригування ораторіальними творами вивчав у Німеччині в Штутгарті. Багато гастролював у Європі, у країнах Південної Америки. Працював у національній опері Варшави, а з березня 2009-го обійняв посаду директора і художнього керівника Краківської філармонії.
Марта Лелек із дев'яти років почала грати на скрипці у класі професора Павла Пучка у Музичній академії в Катовіце. Вищу фахову освіту здобула у Гілдхольській школі музики і драми в Лондоні. Була стипендіаткою Міністерства культури і національної спадщини Республіки Польща, Фундації польської культури, кількох британських фондів. Співпрацює з відомими диригентами, виступає у найкращих залах Варшави, Лондона, Мадрида, проводить майстер-класи на відомому фестивалі в Ірландії — Тhe Summtr Music on the Shannon.
«Це була моя ідея включити до програми твори Р. Шумана, адже цього року у світі відзначають 200-ліття композитора. А ще познайомити ваших слухачів з одним із кращих творів талановитого польського композитора М. Карловича, який за своє коротке життя створив, крім скрипкового концерту, симфонію, вісім симфонічних поем і низку інструментальних творів, — розповів Павел Пшетоцький.— Я вперше приїхав до Києва, як і Марта Лелек, і вперше провів чотири репетиції з чудовим Національним симфонічним оркестром України. Я відчув від самого початку, що його музиканти закохані у свою справу, вони тонко відчувають стилістичні особливості твору. Мені цікаво було працювати із цим колективом і легко знаходити спільну мову з його музикантами».

Сергій ПИРОГОВ
також у паперовій версії читайте:
  • «КАЗКА ПРО ШУТА» ВІД АКАДЕМІЇ ТАНЦЮ
  • ТВАРИНИ У ЇЇ ЖИТТІ
  • КІНЕМАТОГРАФ І ОСОБЛИВОСТІ НАЦІОНАЛЬНОГО ІНФАНТИЛІЗМУ

назад »»»

Використання матеріалів «DUA.com.ua» дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на «DUA.com.u».
Всі матеріали, розміщені на цьому сайті з посиланням на агентство «Інтерфакс-Україна», не підлягають подальшому відтворенню та / чи розповсюдженню у будь-якій формі, окрім як з письмового дозволу агентства «Інтерфакс-Україна».