УКРАЇНА — КИТАЙ: КРИЛА ПАРТНЕРСТВА
Із Китаю повернулася делегація фахівців флагмана вітчизняного літакобудування — ДП «Антонов», очолювана президентом-генеральним конструктором цього державного підприємства Дмитром Ківою. Вони брали участь у VІІІ міжнародному авіаційно-космічному салоні Аіrshow China-2010, що відбувався у звичному для таких традиційних спеціалізованих виставок місті Чжухай.
На цих великих оглядинах українські авіабудівники представили чимало різних за призначенням типів літаків із фірмовою маркою «Ан». Зокрема, на виставку до Чжухая прилетів з нашої країни регіональний реактивний лайнер нового покоління Ан-148-100, здатний перевозити (залежно від варіантів компонування) від 68 до 85 пасажирів на відстані від 2100 до 4400 км. Із цим «сто сорок восьмим» відвідувачі авіаційно-космічного салону мали змогу ознайомитися не лише на одній з аеродромних стоянок у наземній експозиції, а й побачити у небі під час демонстраційного польоту, виконаного українським екіпажем. Показаний у Чжухаї Ан-148-100 отримав високі оцінки фахівців авіабудівної промисловості Китаю та експлуатантів авіаційної техніки з країн Південно-Східної Азії.
У прес-службі ДП «Антонов» кореспондентові «Демократичної України» також розповіли, що, крім згаданого Ан-148-100, продемонстрованого в Чжухаї, це державне підприємство презентувало на міжнародній виставці у Китаї ще кілька інших проектів «Антонова», показаних там за допомогою моделей та інших наочних засобів. Це передовсім розроблені на основі Ан-148 такі нові літаки, як дещо довший і відповідно місткіший (до 99 пасажирів) регіональний пасажирський лайнер Ан-158 (його дослідний зразок нині проходить в Україні сертифікаційні льотні випробування) та VІР-варіант Ан-168 із підвищеним рівнем комфорту і більшою дальністю польоту.
На стенді «Антонова» у виставковій експозиції відвідувачі салону в Чжухаї знайомилися з моделями і льотно-технічними даними літака Ан-74 у його базовому та модернізованому варіантах і у модифікації Ан-74П, призначеній для морського патрулювання, а також із моделлю військово-транспортного літака Ан-70, серед найпривабливіших властивостей якого — короткі дистанції злету і посадки.
Під час роботи міжнародного авіаційно-космічного салону в Чжухаї президент — генеральний конструктор ДП «Антонов» Дмитро Ківа зустрівся з керівниками підприємств і організацій авіапромисловості КНР. Так, на зустрічі з керівництвом китайської авіабудівної корпорації АVІС обговорювали продовження співпраці з «Антоновим» у створенні літака Y-8F600.
Керівники тієї ж АVІС і ще однієї китайської корпорації — АVIC Shijiazhuang Aircraft Industry Corporation (SAIC) — обговорювали з Дмитром Ківою можливе співробітництво стосовно модернізації літака Y-5 (так у Китаї називається їхній варіант створеного свого часу конструктором Олегом Антоновим легендарного Ан-2 — легкого багатоцільового біплана, який все ще випускає корпорація SАІС) — шляхом заміни у ньому поршневого двигуна на більш сучасний турбоґвинтовий — потужніший у ефективніший (за аналогією зі створеним в Україні трохи раніше літаком Ан-3 і його новою, ще більш досконалою модифікацією Ан-3-300, над розробкою якої зараз працюють конструктори «Антонова» (разом із запорізькими двигунобудівниками).
На зустрічі керівників ДП «Антонов» і китайської корпорації комерційних літаків «СОМАС» темою обговорення було продовження співпраці щодо подальшого розвитку розробленого у КНР регіонального реактивного літака АRJ-21, для якого кілька років тому українські фахівці з «Антонова» спроектували крило.
Відбулася і зустріч з представниками китайської компанії Lingyun Science & Technology Group, котра спеціалізується на ремонті деяких типів літаків, що експлуатують у Китаї (серед них створені в нашій країні Ан-26 і Ан-30). Під час виставки українські фахівці та їхні китайські колеги зі згаданої компанії обговорювали питання участі «Антонова» у продовженні міжремонтного ресурсу машин Ан-26, які нині літають до КНР.
Підбиваючи підсумки VІІІ міжнародного авіаційно-космічного салону в Чжухаї, Дмитро Ківа наголосив на тому, що «для нашого підприємства участь у виставці Аіrshow China-2010 була вельми корисна. «Антонов» продемонстрував свої досягнення та можливості й запропонував китайським партнерам нові напрями співпраці. З іншого боку,— резюмував Дмитро Семенович,— ми побачили і зацікавленість китайської сторони у розвитку кооперації з «Антоновим».
Вадим ФЕЛЬДМАН
також у паперовій версії читайте:
- «КАРПАТИ» СВІТЯТЬ, АЛЕ НЕ ГРІЮТЬ. І ЦЕ ДОБРЕ
- ЕНЕРГІЯ З КОСМОСУ — РЕАЛЬНІСТЬ
- ЯКИМ Є 3D НАВПОМАЦКИ?
- НАЙЕКОЛОГІЧНІШЕ АВТО
назад »»»