НОВИЙ ПРОЕКТ У «МУЗИЧНІЙ ВІТАЛЬНІ»
Віднедавна серед численних професійних свят є День музики, коли вшановуємо тих, хто, працюючи часто на ентузіазмі, несе людям красу й гармонію. Того дня, а точніше вечора, у Київському національному академічному театрі оперети відбувся концерт класичної музики «У кожній музиці Бах, у кожному з нас Бог...»
Невипадково назвою цієї мистецької акції стали слова з вірша Йосипа Бродського, адже протягом усієї зустрічі з шанувальниками музичної класики, крім мелодій, звучало й поетичне слово Бориса Пастернака, Булата Окуджави, вже згаданого Йосипа Бродського і невідомих авторів.
Несподіванкою стала поява в ролі ведучого художнього керівника театру Богдана Струтинського: він вийшов на сцену «Музичної вітальні»у камзолі й жабо, нагадуючи ззовні видатних композиторів минулого. Читав поезію, спогади й фрагменти з листів Сергія Рахманінова.
Концерт складався з двох відділень: у першому на публіку чекала цікава подорож часом — звуки білого роялю перенесли слухачів крізь епохи визначних європейських композиторів Й.-С. Баха, Л. Бетховена, Д. Скарлатті, Ф. Шопена до сьогодення, в якому живе і творить знаний український маестро Мирослав Скорик. Мелодії цих авторів увійшли до сольної програми талановитої піаністки Анни Поліщук, яку почули присутні.
Любов до музики перетворила російського композитора, піаніста, диригента Сергія Рахманінова на людину, яка була, за власним переконанням, на 85 відсотків — музикантом і лише 15 — людиною. Така відданість своїй музі та геніальні твори Сергія Васильовича надихнули Анну Поліщук, найкращого концертмейстера за визнанням журі Міжнародного вокального конкурсу-2009, присвятити друге відділення святкового концерту романсам російського композитора.
Відомо, що романсова лірика є однією з найвагоміших серед творчого доробку митця. 25 творів цього жанру, що прозвучали на концерті, засвідчили той факт якнайкраще. Серед них були ті, в яких ішлося про високі почуття авторів до коханих, поставали зримі російські пейзажі й сум розлуки з ними. Зокрема, меланхолійний «Вокаліз» композитор присвятив великій співачці Антоніні Неждановій, написавши їй: «Ви заспіваєте це так, що всі зрозуміють без слів». Недаремно ж, виїхавши 1917 року з революційної Росії, Рахманінов більше не створив жодного романсу в житті: роботі у надто камерному, інтимному жанрі не сприяла холодна чужина.
В інтервалах між творами, які виконували співаки, Богдан Струтинський говорив про деякі особливості романсів російського класика. Однією з них є важлива роль фортепіанної партії, котра разом із вокалістом становить блискучий дует, що передає глибинний зміст виконуваних творів. А він може бути не лише закохано піднесеним. Як пронизливо, з гострим болем і філософічністю звучать вокально-камерні перлини — «Все отнял у меня» і «Христос воскрес» на вірші Ф. Тютчева й Д. Мережковського. Вони пройняті надзвичайним трагізмом і відлунюють порушеною гармонією в душі, що не сприймає насильство.
Учасниками концерту, режисером-постановником якого є Богдан Струтинський, стали найкращі солісти театру, його обдарована й перспективна молодь. Геніальний російський композитор писав музику для всіх типів голосів. У цій програмі романси Рахманінова були розподілені між сопрано (Ірина Беспалова-Примак, Галина Грегорчак, Соломія Приймак, Любов Сагат), баритонами (заслужений артист України Сергій Авдєєв, Роман Мороз, Олександр Чувпило) і тенорами (Володимир Одринський).
Концертом «У кожній музиці Бах, у кожному з нас Бог» Національний академічний театр оперети започатковує музичний проект «Усі романси Рахманінова». Ясна річ, вони не могли пролунати протягом одного вечора. Тож чекаймо наступних зустрічей.
також у паперовій версії читайте:
- ТО ХТО Ж ВІН, ГРЕК ЗОРБА?
- «Я ДЛЯ ВСІХ І НІЧИЙ»
назад »»»