ЗАКЛЮЧНИЙ ВЕСНЯНИЙ АКОРД
Закінчився Міжнародний музичний фестиваль «Київська весна». П’ять днів на сцені Колонного залу імені Миколи Лисенка НФУ звучали твори різних часів, жанрів і стилів, що викликало інтерес у слухачів.
Фестиваль проводиться за підтримки Фонду сприяння розвитку мистецтв.
Перший концерт представив симфонічну музику. На сцені Академічний симфонічний оркестр Національної філармонії України, головний диригент — Микола Дядюра. Звучить життєствердна увертюра до опери «Чарівна флейта» видатного австрійського композитора Вольфганга Амадея Моцарта, яка підготувала слухачів до зустрічі з молодими австрійськими скрипалями — братом і сестрою Ларою та Лукою Кустрічами. Лука виконав Концерт № 1 Карла Гольдмарка. Виконавці — лауреати численних конкурсів, виступали із сольними концертами, симфонічними оркестрами в Австрії, Японії, Румунії, Німеччині, Україні. 16-річна Лара зіграла Концерт для скрипки фінського композитора Яна Сібеліуса. Оркестр під орудою Миколи Дядюри акомпанував молодим музикантам, підтримуючи їх бажання виявити свою індивідуальність.
Наступний концерт — «Український авангард». Це проект Романа Кофмана. Прозвучали твори Л. Сидоренка «Октагон», Б. Кривопуст представив Камерну симфонію, В. Польова — Кlage для сопрано і камерного оркестру на слова Р. М. Рільке. О. Безбородько — автор Соncerto grosso для скрипки, фагота і струнних, а С. Зажитько репрезентував Речитатив та арію тіні батька Миколи Нечипорука з опери «Легенди Нанало-Ямайського округу», виконавець Ростислав Ткаченко.
Київський камерний оркестр виконав твори О. Войтенка — «Номос І», М. Шалигіна «Колискову», З. Алмаші представив Концерт для кларнета і струнних, О. Щетинський — «Пісню сходження» для мецо-сопрано і камерного оркестру на текст 130-го псалма, а С. Пілютиков — твір «Фенікс».
Авангардизм — це напрям у мистецтві, де митці шукають нові форми, виражальні засоби. Сучасники іноді не сприймають їхні композиції, але згодом починають захоплюватися творчістю. Розуміючи важливість цього напрямку мистецтва, Роман Кофман і започаткував серію концертів «Український авангард».
Ще один концерт фестивалю відзначався оригінальною програмою і чудовими виконавцями. Звучали твори української композиторки Вікторії Польової: «Кредо» і «Ода до Радості» на текст Ф. Шіллера для солістів, мішаного хору та великого симфонічного оркестру. В другому відділенні — Симфонія № 19 ре мінор, твір 125 Людвіґа ван Бетховена. Виконавці — Національний заслужений академічний симфонічний оркестр України, художній керівник і головний диригент Володимир Сіренко, Національна заслужена академічна капела України «Думка», художній керівник і головний диригент Євген Савчук. Солісти: Лілія Гревцова (сопрано), Наталія Кисла (мецо-сопрано), Сурен Максутов (тенор), Дмитро Агеєв (бас).
Окремий концерт було присвячено творчості видатного аргентинського композитора і виконавця на бандонеоні Астора П’яццолли, якого на батьківщині називають «Великий Астор». Композитор ХХ ст. перетворив побутовий танець танго «для ніг» на новий стиль nevo tango, який передавав усю гаму почуттів і переживань людини.
Заключний акт «Київської весни» — «Симфонічна музика» — виступ Академічного симфонічного оркестру НФУ. Звучала музика Л. Бетховена: Увертюра до опери «Фіделіо» і Концерт № 3 для фортепіано з оркестром до мінор, твір 37.
Микола Дядюра з нагоди 170-річчя від дня народження П. Чайковського разом із оркестром натхненно виконали Симфонію № 5 мі мінор, твір 64. Це глибокий філософський твір, передає конфлікт особистості з фатумом, долею. Проте в фіналі звучить гімн людині, котра перемогла всі незгоди. Це був чудовий заключний акорд фестивалю «Київська весна».
Раїса ВАХРАМЄЄВА
також у паперовій версії читайте:
- КОД ЛЮБИ МІНЕНКО
- 65 РОКІВ — ЗА РОЯЛЕМ
- «ЗАПРЯГАЙ ФЕСТ»
назад »»»