УКРАЇНА ТУРИСТИЧНА

ЛЬВІВ НЕ ВІДЕНЬ, АЛЕ...
Нещодавно Львову надано почесний статус культурної столиці України. Покращенням його інфраструктури, в тому числі і в рамках підготовки до Євро-2012, опікуватиметься не лише місцева влада, а й фахівці з Австрії. Днями експерти з Відня відвідали українське місто.

Потенціал гостинності
На підставі експертних досліджень Державної служби туризму і курортів та громадської Ради з питань туризму і курортів Львів визнано культурною столицею України. І не дивно: щороку тут відбувається понад 100 фестивалів, працює 60 музеїв, є 100 храмів різних конфесій. Велику цікавість до міста виявляють туристи. На кожний міський фестиваль приїздить у середньому близько 10 тис. туристів. Останнім часом їхній потік до Львова збільшився на 40% і нині становить понад мільйон осіб щороку. Серед іноземців, які найчастіше відвідують стародавнє місто,— гості з Польщі, Німеччини, Білорусі, США, Росії.
Австрійці також цікавляться Львовом. Понад 10% інвестицій в економіку міста становлять австрійські капіталовкладення. Близько 200 австрійських фірм мають тут свої філії. Туризм є найпривабливішою сферою для австрійців в Україні, так само як банківська сфера, сфера послуг, будівництво, транспорт, харчова промисловість.
Завдяки насиченій культурній програмі, розвиненій інфраструктурі (тепер у Львові налічується більш як 8000 місць лише в готелях; працює понад 700 закладів харчування; є вільні WiFi-зони в центрі міста; налагоджено зручне сполучення з багатьма країнами світу завдяки авіарейсам) місто Лева має найбільший туристичний потенціал в Україні. Сприяє цьому і наявність кадрів для задоволення попиту в культурній та туристичній сфері: з-поміж 23 вищих навчальних закладів сім мають саме таке спрямування.
«Підтвердженням великого потенціалу розвитку є дослідження міжнародної консалтингової компанії «Monitor Group» щодо конкурентоспроможності Львова. Згідно з висновками фахівців туризм та IT-сектор є найбільш перспективними сферами у місті. Для покращення його інфраструктури опрацьовується нова міська транспортна стратегія на наступні 20 років. Цим опікується німецька компанія PTV AG. За рейтингом відомої аудиторської компанії KPMG, Львів є одним із 30 найпривабливіших міст світу для розвитку ІТ-сфери»,— розповів голова громадської Ради з питань туризму і курортів Євген Сомарців.

Є в кого повчитися
«Львівська міська рада розробляє стратегію розвитку туристичної галузі. Уже відбулася перша ділова гра «Львівський банк знань: туристичний продукт міста». Перед її учасниками стояло завдання визначити туристичні продукти Львова та маркетингові інструменти популяризації їх в Україні та за кордоном. У подальшому також відбуватимуться ділові ігри. Для опрацювання стратегії розвитку міста ми залучили експертів з Відня — Гельмута Цоллеса, Вольфганга Крауса та Брігітте Вайс»,— повідомила начальник відділу туризму міської Ради Оксана Миськович. Мета приїзду фахівців — обговорення результатів попередніх досліджень, організація і проведення міжнародного туристичного форуму восени поточного року.
Вольфганг Краус, експерт з PR і стратегічного планування у туристичній галузі (працював заступником виконавчого директора Віденського туристичного офісу) розповів: «Саме туризм за останні роки став галуззю, у якій зафіксовано найвищі показники розвитку. Мовиться про так званий міський туризм. Він став більш прибутковим для міста, ніж такі напрями, як літній відпочинок, курортний відпочинок. У Європі і США люди все частіше подорожують містами. Завдяки тому, що нині є доступними авіаперельоти, кількість туристів останнім часом зросла. У більшості західноєвропейських міст адміністрації зрозуміли ефективність інвестицій у туристичну галузь. Ми інтенсивно працювали над розвитком туристичної сфери у Відні і скористаємося нашим досвідом для планування розвитку Львова. Отже, ми сформували п’ять пунктів, які, на нашу думку, особливо важливі для Львова». Ось вони:
l Львів має багатогранну історію. Місто відігравало важливу роль у Польщі, Австрії, Угорщині;
l архітектура Львова просто вражає. Усе місто, на думку австрійських експертів, можна назвати архітектурним музеєм цілої епохи;
l при цьому Львів — молоде місто, адже тут живе багато молоді, є чимало навчальних закладів. Можна порекомендувати європейцям тут навчатися;
l інтернаціональність Львова. Місто зазнало впливу різноманітних культур, тому його можна презентувати іноземцям як європейське місто. Тут функціонує безліч національних товариств;
l багато іноземців не знає, де саме знаходиться Львів, тому слід говорити, що це місто в центрі Європи. Воно належить до центральноєвропейського культурного середовища.
Отже, Львів має чимало позитивних особливостей, щоб бути пропонованим туристам і конкурентоздатним серед інших міст. Експерти радять розвивати кожний визначений пункт у Львові.

Бюро туристичної інформації
Брігітте Вайс, керівник туристично-інформаційного центру Відня, відповідальна за взаємодію з готелями, транспортною галуззю та туристичними фірмами, розповіла кореспондентові «ДУ»: «Перш за все туриста потрібно добре обслуговувати, адже коли людина поїде додому задоволеною, вона розповідатиме знайомим про подорож, отже, місто скоріше стане популярним у світі. Для багатьох туристів перші особи, з якими вони контактують у чужому місті,— це працівники бюро туристичної інформації, які мають бути експертами у своїй галузі, гостинними, приязними. Такі бюро функціонують у багатьох країнах. У Львові воно також має бути».
Бюро туристичної інформації не повинно концентруватися лише на заможних туристах. Воно не повинно відсилати туриста у найдорожчий готель чи ресторан, тим самим «вибиваючи» якомога більше грошей. Турист не має почуватися експлуатованим.
«До туристичної галузі мають відношення багато різноманітних фірм, усіх їх можна об’єднати. Вони можуть співпрацювати з відділом туризму Львівської міської ради. До речі, Віденська міська рада взаємодіє з 200 партнерами. Ми у Відні розробили спеціальний квиток, власник якого має право на різноманітні пільги та знижки. Є ще немало підприємств, які також хотіли б стати членами «Віденського квитка». Такий досвід може перейняти Львів»,— порадила Брігітте Вайс.

Віденський квиток
Коштує він 18,5 євро. Його можна придбати в готелі, в інформаційному пункті міського офісу з туризму, в усіх пунктах продажу квитків та в інформаційних бюро. Кожний такий квиток дає право на безоплатний проїзд однієї дитини, якій не виповнилося 15 років (потрібно мати із собою документи). Маючи квиток, людина може протягом 72 годин відкривати для себе Відень на метро, автобусі та трамваї, за пільговими тарифами оглянути пам’ятки. Власникові такого квитка надається знижка на екскурсії, шопінг, пільгові умови відвідування кафе та ресторанів. Ось, для прикладу, перелік пільг: 17% знижки на проїзд в автобусі чи трамваї, 10% — на таксі, 19–20% — на паркування, від 8% до 50% — на відвідування музеїв, 5–22% — на різноманітні екскурсії містом, 5–10% — на відвідування театрів, концертів, 3–15% — при купівлі в магазинах, 3–25% — на харчування в кафе та ресторанах
Звичайно, знижки приваблюють туристів. У Відні можна оселитися в кемпінгах, адже проживання в них є набагато дешевшим, ніж у готелях. За добу тут можна в середньому заплатити 13–50 євро, а для дітей віком 3–10 років — знижка 10%. У готелі люкс-класу проживання, як то кажуть, влетить у «копійку». Зокрема, в готелі одномісний номер — 235–500 євро за добу, а двомісний 400–750 євро. У готелі І класу доба проживання коштує 69–200 євро, у двомісному — 89–220 євро. Розцінки в готелі середнього класу: одномісний номер — 35–39 євро, двомісний — 99–149.
Для порівняння. У Львові стандартні номери в готелі «Відень» коштують: одномісний — 450 грн, двомісний — 500 грн, тримісний — 580 грн, покращені: одномісний — 520, двомісний — 570 грн, напівлюкси: одномісний — 640 грн, двомісний — 690 грн, одномісний люкс — 750—800 грн. А от в готелі «Дністер» ціни є вищими: звичайний номер — 500 грн, стандартний — 600 грн, покращений — 850 грн, бізнес-класу — 950 грн, люкс 1500 грн.

Відпочинкові центри
Гельмут Цоллес, партнер консалтингової групи з Відня, розробник стратегій розвитку туризму в австрійській столиці, порекомендував: «У місті слід зробити на вулицях написи кількома іноземними мовами, щоб туристам легко було орієнтуватися. Центр міста не слід переобтяжувати туристичними автобусами. У Відні облаштовано спеціальні стоянки для транспорту неподалік центру. Туристи пішими групами відвідують центральну частину Відня. Знаю, що у Львові вже працюють над паркуванням туристичних транспортних засобів і розробленням схем доїзду».
Австрійські експерти порадили львів’янам наполегливіше презентувати своє місто в міжнародних засобах масової інформації, каталогах туристичних бюро, Інтернеті, щоб створити в потенційного туриста образ привабливого міста. Потрібно пропонувати включати Львів у туристичні маршрути Україною. Туриста слід також мотивувати, як-от, наприклад, проведенням Євро-2012, а ще цікавими виставками, фестивалями.
Передбачається, що до 2031 року кількість туристів, що відвідують Львівщину, зросте до 1,5 млн осіб на рік. Для них функціонуватиме 82 тис. приміщень різного типу, з них 35 тис. — оздоровчого типу, 47 тис. — туристично-рекреаційного. Тільки у Львові буде близько 10 тис. місць для туристів. Прогнозується, що окрім Львова, Трускавця та Славського, з’являться туристичні вузли у Жовкві, Дрогобичі та Волосянці. Нині на Львівщині функціонує 35 тис. відпочинкових центрів.

Інна БОРИСОВА
також у паперовій версії читайте:
  • ПОЖАЛІЙТЕ СВІТЯЗЬ!
  • ВТРЕТЄ — БЕЗКОШТОВНО
  • ЧОГО Ж БРАКУЄ?