ТЕХНІКА

ПАРАМЕТРИ КРИЛАТОГО АЛЬЯНСУ
Підбито підсумки торішньої (за 2008-й) діяльності стратегічного альянсу «Українська авіаційна група», що об’єднує потенціали і зусилля двох таких відомих авіакомпаній, як «АероСвіт» та «Донбасаеро», котрі посідають перше і третє місця серед вітчизняних повітряних перевізників.

Нагадаємо, що цей альянс був утворений на початку 2007-го. Тоді обидві авіакомпанії зберегли статус юридичної особи, об’єднали — з метою підвищення конкурентоспроможності на ринку повітряних перевезень — свої виробничі, технологічні, комерційні та інші ресурси, зокрема парк літаків «АероСвіту» та «Донбасаеро», сформували спільний для них оптимальний розклад польотів, до яких залучено крилатий флот обох перевізників і передбачено чимало зручних для пасажирів міжрейсових стиковок, що дало змогу генерувати нові пасажиропотоки.
Завдяки такій консолідації можливостей двох авіакомпаній, їм удалося, незважаючи на загальносвітові тенденції зменшення пасажирообігу на повітряному транспорті, відчутно збільшити обсяги перевезень. Цей висновок ілюструється цифровими показниками, що їх навів прес-секретар «Української авіаційної групи» Володимир Гайдаш. Протягом 2008-го дві згадані авіакомпанії виконали загалом 35956 рейсів (що на 20% більше, ніж у 2007-му), зокрема «АероСвіт» — 29964, а «Донбасаеро» — 5992 рейси. Ними перевезено 3,04 мільйона пасажирів (на 21% більше, ніж у 2007-му), з яких на частку «АероСвіту» припало 2,51 мільйона, а на «Донбасаеро» — 530 тисяч. На 13% у 2008-му порівняно із попереднім роком зросли вантажні перевезення, загальний обсяг яких торік склав 10627 тонн («АероСвіт» — 10117 т, а «Донбасаеро» — 510 т).
Нині в мережі повітряних сполучень «АероСвітом» опановано понад 60 міжнародних повітряних ліній, разом з такими далекомагістральними маршрутами, як трансконтинентальні рейси, що пов’язують столицю України з Китаєм (Пекін), Індією (Делі), Таїландом (Бангкок), і трансатлантичними рейсами до США та Канади (Київ — Нью-Йорк і Київ — Торонто), а також перевозяться пасажири на деяких внутрішньоукраїнських маршрутах. Чималим є внесок у спільну справу і «Донбасаеро»: маршрути цієї авіакомпанії пролягають і в середині нашої країни (з Донецька на Київ, Сімферополь і Одесу), і за її межі — зокрема в Росію (Москва), Туреччину (Стамбул), Грецію (Афіни), Азербайджан (Баку), Вірменію (Єреван), Кіпр (Ларнака), Об’єднані Арабські Емірати (Дубай), Грузію (Тбілісі) тощо.
Звісно, негативні наслідки світової фінансово-економічної кризи не оминули й згаданих авіакомпаній. Через певні зміни попиту на ринку повітряних перевезень «АероСвіт» тимчасово — на зимову навігацію 2008—2009 рр. — призупинив виконання свого далекомагістрального рейсу між Києвом і найбільшим містом Китаю Шанхаєм.
— Незважаючи на спричинений світовою кризою спад активності пасажирів у четвертому кварталі 2008 року,— зазначив Володимир Гайдаш,— авіакомпанії, що належать до «Української авіаційної групи», зберігають за собою провідні позиції серед вітчизняних повітряних перевізників. Одночасно із заходами, спрямованими на підвищення ефективності своєї операційної діяльності, зусилля альянсу зосереджуються також на поліпшенні сервісу та освоєнні нових перспективних напрямів роботи авіакомпаній.

Вадим ФЕЛЬДМАН
також у паперовій версії читайте:
  • РУКОТВОРНІ «ЛІТАЮЧІ ТАРІЛКИ»