Головна
Всеукраїнський громадсько-політичний тижневик
Вiвторок Жовтень 14, 2014
Головні новини
За пенсіями до ПФ звернулося 64 тис.переселенців У зв’язку з переїздом через воєнні дії на ... (12 Жов 2014)
Добра воля Не­що­дав­но бу­ли ... (12 Жов 2014)
Як Москва сама себе висікла 7 сеп­ня уряд Ро­сії на ... (12 Жов 2014)
Турецький Кіссінджер іде вгору Ре­джеп Та­йп Е­до­ган ... (12 Жов 2014)
Союз держав-ізгоїв У Мос­кві дня­ми ... (12 Жов 2014)
Активізація дипломатичних маневрів навколо Ураїни Чергове загострення військово-політичного ... (12 Жов 2014)
План Путіна Пе­зи­дент о­сії ... (12 Жов 2014)
Штайнмаєр вважає Порошенка й Путіна відповідальними за ... Міністр закордонних справ Німеччини ... (12 Жов 2014)
УКРАЇНА – НАТО Учо­ра в Уель­сі ... (12 Жов 2014)
ДЕМОКРАТИЧНА УКРАЇНА СОЦІАЛЬНА ПОЛІТИКА
ЩОБ ГРОШІ ЗАРОБЛЯЛИ... ПЕНСІЮ

«Шановна редакціє! Ви у своїй розповіді про концепцію пенсійної реформи в Україні пишете про впровадження накопичувального пенсійного забезпечення. Що це нам дасть? Хіба погано працює нинішня пенсійна система? Одне слово, розкажіть, будь ласка, детальніше про цю систему і головне — про те, коли вона почне діяти».
Енгеліна ЧУПРИНА, ветеран праці, Донецька область

Пенсійна реформа в Україні, яка стартувала чотири роки тому, є трирівневою: перший рівень — солідарна система, що діє зараз; другий рівень — накопичувальна система, згідно з якою частина пенсійних внесків людини відкладається на її рахунок, інвестується, приносить прибуток. А людина, вийшовши на пенсію, одержуватиме виплати з двох джерел — нинішньої солідарної системи та накопичувальної. Ці два рівні обов’язкові. Третій рівень — недержавне пенсійне забезпечення, яке є добровільним. Скільки людина вкладе коштів і скільки її кошти, інвестовані в економіку, «зароблять» при інвестуванні грошей, стільки вона матиме на додаткову пенсію.
Питання про впровадження другого пенсійного рівня непросте. Щоб його впровадити, треба виконати певні умови, визначені законодавством: упродовж двох років ВВП має зростати не менш ніж на два відсотки порівняно з попереднім (цього ми домоглися); виплати в солідарній системі повинні досягти прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність (у нас вони вже досягли); має бути розвинутим недержавне пенсійне забезпечення, аби на його досвіді ми чітко знали, як зберігати пенсійні активи другого пенсійного рівня, куди їх інвестувати.
Свого часу другий рівень передбачалося впровадити в 2009 році. Однак фінансово-економічні розрахунки довели, що це нереально, оскільки частину внесків людей слід перевести із солідарної до накопичувальної системи, це може створити ризики в її діяльності (відомо, що солідарна система, в основу якої покладено постулат: працююче покоління утримує тих, хто відпрацював своє, гарна, надійна, ефективна, але за умови, коли достатньо працюючих людей. У нас демографічна ситуація така, що населення старіє, кількість пенсіонерів збільшується, а працівників зменшується). Та й з досвідом роботи третього пенсійного рівня маємо проблеми. Тому уряд пропонує перенести впровадження другого пенсійного (накопичувального) рівня на 2010–2011 роки.
Не другорядне питання, яке потребує дослідження, хто має брати участь у другому пенсійному рівні. Тут є варіанти. Один із них — це ті, кому на момент запровадження цього рівня не виповнилося 25 років (чисельність таких осіб у 2010 році становитиме близько 2,5 млн). При цьому варіанти втрати солідарної системи будуть мінімальними.
Інший варіант — це ті, яким на зазначену дату не виповнилося 40 років (чисельність таких осіб дорівнюватиме 8,7 млн). За цього варіанту бюджет має більше компенсувати втрати солідарної системи. Під час запровадження накопичувальної системи пенсійного страхування для 25-річних передбачається встановити розмір внеску два відсотки від заробітної плати і збільшувати за рік на відсоток до семи. Це в 2010-му буде майже 5 млрд грн, а для 40-літніх розглядаються інші варіанти: два відсотки від зарплати (у 2010 році це буде майже 5 млрд); інший варіант — у рік запровадження перерахунку страхового внеску з солідарної системи розміром у два відсотки зі щорічним його підвищенням до 7 відсотків (у 2010 році — майже 5 млрд грн, а через п’ять років (2015 р.) буде майже 50 млрд грн; при рівні 7 відсотків від зарплати (майже 17 млрд у 2010 році).
Але світова практика свідчить, що перший варіант не виправдовує себе і можна в рік запровадження другого пенсійного рівня встановлювати розмір страхового внеску відразу в розмірі 7 відсотків. Остаточного рішення з цього питання ще немає.
Хай там як, внески після запровадження другого рівня пенсійної системи йтимуть на особисті пенсійні рахунки громадян і формуватимуть для них, так би мовити, друге, паралельне джерело пенсійної виплати. За прогнозами фахівців, пенсія може становити 55-65 відсотків заробітку за умови, якщо кошти будуть успішно інвестовані.
Важливе й питання, кому дозволять накопичувати кошти громадян (нині ведеться робота із визначення НПФ, страхових компаній тощо). Збирання коштів передбачається залишити за ПФУ. Кошти, відповідно до законодавства, вкладатимуть в різні види найбільш надійних цінних паперів, облігацій, а також на депозитні рахунки банків.
Одне слово, впровадження другого пенсійного рівня дасть змогу поліпшити пенсійне забезпечення громадян.
також у паперовій версії читайте:
  • ЯК УБИТИ ТРЬОХ ЗАЙЦІВ, або ПОЛІПШИТИ УМОВИ НА РИНКУ ПРАЦІ
  • РЕГУЛЯТОРИ ПОДОЛАННЯ БІДНОСТІ

назад »»»


Використання матеріалів «DUA.com.ua» дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань – гіперпосилання) на «DUA.com.u».
Всі матеріали, розміщені на цьому сайті з посиланням на агентство «Інтерфакс-Україна», не підлягають подальшому відтворенню
та / чи розповсюдженню у будь-якій формі, окрім як з письмового дозволу агентства «Інтерфакс-Україна».