Головна
Всеукраїнський громадсько-політичний тижневик
Вiвторок Жовтень 14, 2014
Головні новини
За пенсіями до ПФ звернулося 64 тис.переселенців У зв’язку з переїздом через воєнні дії на ... (12 Жов 2014)
Добра воля Не­що­дав­но бу­ли ... (12 Жов 2014)
Як Москва сама себе висікла 7 сеп­ня уряд Ро­сії на ... (12 Жов 2014)
Турецький Кіссінджер іде вгору Ре­джеп Та­йп Е­до­ган ... (12 Жов 2014)
Союз держав-ізгоїв У Мос­кві дня­ми ... (12 Жов 2014)
Активізація дипломатичних маневрів навколо Ураїни Чергове загострення військово-політичного ... (12 Жов 2014)
План Путіна Пе­зи­дент о­сії ... (12 Жов 2014)
Штайнмаєр вважає Порошенка й Путіна відповідальними за ... Міністр закордонних справ Німеччини ... (12 Жов 2014)
УКРАЇНА – НАТО Учо­ра в Уель­сі ... (12 Жов 2014)
ДЕМОКРАТИЧНА УКРАЇНА СПОЖИВАЧ
НЕВЖЕ ВГОМОНИТЬСЯ РЕКЛАМНА ЗГУБА?
За деякими даними, саме реклама винна у тому, що 24% підлітків курять, 29% — вживають спиртні напої, а 8% — наркотики. Чим це може закінчитися, робіть висновок з інформації Міністерства охорони здоров’я, згідно з якою найпоширенішими причинами смерті громадян є куріння (щороку спричиняє смерть 100–110 тис. людей, у тому числі «пасивних» курців); надмірне вживання алкоголю (помирає 40 тис.).

Чимало європейських держав офіційно визнали тютюн наркотичною речовиною і заборонили його рекламу, а торговельні точки, які продають підліткам слабоалкогольні напої, суворо штрафують. У Франції припинили рекламу напоїв, що містять навіть невелику дозу алкоголю. У нас же далі розмов про необхідність цілковитої заборони реклами тютюнових і алкогольних виробів справа не просувалася.
10 травня набрав чинності Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реклами». Ним внесено зміни до законів «Про рекламу» та «Про телебачення і радіомовлення», що передбачають поступове обмеження реклами тютюнових виробів і алкогольних напоїв у зовнішній рекламі й пресі аж до повної їхньої заборони, а також обмеження алкогольного спонсорства.
Поступове обмеження аж до повної заборони у цьому контексті означає, що деякі положення закону набирають чинності з 1 січня 2009 року, а деякі — з 1 січня 2010 року. Які саме? Я попросила виконавчого директора Всеукраїнської рекламної коаліції М. Лазебника пояснити, що по суті й в які терміни змінює новий «рекламний» закон.
— За цим законом,— констатував Максим Романович,— реклама тютюну та алкоголю вилучається із зовнішньої реклами з 1січня 2009-го. Тоді ж у телепередачах забороняється наводити будь-яку інформацію рекламного характеру, яка подається у вигляді дикторського тексту та/або звукового супроводу, про спонсора — виробника алкогольних напоїв, його ім’я (найменування) та/або знак для товарів і послуг, що належить спонсору. А з січня 2010 року буде заборонено рекламу тютюнових і алкогольних виробів у друкованих засобах масової інформації, крім спеціалізованих видань.
— Максиме Романовичу, досі кожен по-своєму трактував термін «заходи рекламного характеру», що, в свою чергу, призводило до порушень законодавства. Чи враховано це в новій редакції закону?
— Так. Після внесення змін у Законі «Про рекламу» з’явилось положення, за яким заходи рекламного характеру — це заходи з поширення реклами, які передбачають безоплатне поширення зразків товарів, що рекламуються, та/або їхній обмін споживачам однієї кількості чи одного виду товарів, що рекламуються, на інший. Тобто законодавець уточнив: «заходи» — це семплінг (безоплатне поширення) і світчинг (обмін). Решта — не «заходи рекламного характеру».
Важливо, що запроваджено нове формулювання терміну «внутрішня реклама». За попередньою редакцією закону, вона визначалась так: «реклама, що розміщується всередині будинків і споруд». Після внесення змін уточнено, що до цього виду належить реклама в кінотеатрах і театрах під час, до і після демонстрації кінофільмів і вистав, концертів, а також під час спортивних змагань, що проходять у закритих приміщеннях, крім місць торгівлі (у тому числі буфетів, кіосків, яток), де може розміщуватись інформація про товари, що продають безпосередньо в цих місцях. Таким чином, реклама горілки на щитах навколо боксерського рингу віднині — поза законом.
— Відомо, що суб’єктів господарювання нерідко звинувачували в тому, що вони для рекламування своєї діяльності використовують вивіски на внутрішній поверхні власного чи наданого у користування приміщення. З огляду на це, неодноразово порушувалося питання про необхідність уточнити в законі, що вивіска — це не реклама. Нині воно вирішене чи ні?
— Безперечно. Довгоочікуване і, можна сказати, вистраждане визначення, що таке «вивіска», містить нова редакція закону. Наводжу дослівно: «Вивіска чи табличка з інформацією про зареєстроване найменування особи, знаки для товарів і послуг, що належать цій особі, вид її діяльності (якщо це не випливає із зареєстрованого найменування особи), час роботи, що розміщена на внутрішній поверхні власного чи наданого у користування особі приміщення, на зовнішній поверхні будинку чи споруди не вище першого поверху або на поверсі, де знаходиться власне чи надане у користування особі приміщення, біля входу в таке приміщення, не вважається рекламою».
Відтепер, якщо ви вказали своє зареєстроване найменування і помістили табличку із зазначеною вище інформацією біля входу, не переймайтесь. Це — не реклама. Тепер не рекламою можна вважати все упакування, а також POS і POP-матеріали (інформація про продукцію, яку реалізує магазин).
— Закон містить визначення «спеціальні виставкові заходи». З чим це пов’язано?
— Запровадження цього терміну продиктоване життям. Наразі законом передбачено, що спеціальні виставкові заходи — це заходи, які реалізуюься з метою просування відповідного товару на ринок, проводяться організовано у певному приміщенні або на огородженому майданчику (в тому числі в місцях реалізації товару) у визначені терміни, розраховані на зацікавлених та/або професійних відвідувачів, організатор яких обмежив відвідування заходу особами, котрим, відповідно до законодавства, дозволяється продавати товар, що демонструється. Принциповим у цьому визначенні є те, що виставковим заходом може вважатися і той, що відбувається в місцях реалізації товару за умови виконання зазначених вимог.
— Чи торкнулися зміни соціальної реклами?
— Внесено доповнення до частини другої ст. 12, яким узаконено право громадських неприбуткових організацій вказувати своє найменування в рекламі. Передбачається запровадити пільговий режим оподаткування соціальної реклами, хоча цей пункт виписано нечітко і неточно. Йдеться про податок на рекламу. А піввідсотка великої ролі не відіграють.
— Повернімось до обмежень щодо реклами тютюнових і алкогольних виробів. Як зреагували на них рекламісти?
— Спокійно. Вони так само зацікавлені у високій якості реклами та її відповідності законодавству, як і споживачі. Представники цієї сфери прагнуть того, аби рекламу не сприймали «у штики», і чимало для цього роблять. Тому для них не є несподіванкою те, що з нового року рекламу тютюну та алкоголю вилучають із зовнішньої реклами. Це очікуване обмеження. До речі, відсоток тютюново-алкогольної реклами з року в рік знижувався. Крім того, рекламний ринок має необхідну відстрочку, як зазначалось,— до 1 січня 2009-го і до 1 січня 2010 р. — для того, щоб запобігти кризовим явищам через втрату значної кількості клієнтів.

Розпитувала Людмила ШЕРШЕЛЬ, Укрінформ
також у паперовій версії читайте:
  • ЯКУ ВОДУ ПИТИ — ДЖЕРЕЛЬНУ ЧИ МІНЕРАЛЬНУ?
  • ПСЕВДОЛІКИ ЗАПОЛОНИЛИ СВІТ
  • НЕБЕЗПЕКА... В СКЛЯНЦІ МОЛОКА

назад »»»


Використання матеріалів «DUA.com.ua» дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань – гіперпосилання) на «DUA.com.u».
Всі матеріали, розміщені на цьому сайті з посиланням на агентство «Інтерфакс-Україна», не підлягають подальшому відтворенню
та / чи розповсюдженню у будь-якій формі, окрім як з письмового дозволу агентства «Інтерфакс-Україна».