Головна
Всеукраїнський громадсько-політичний тижневик
Вiвторок Жовтень 14, 2014
Головні новини
За пенсіями до ПФ звернулося 64 тис.переселенців У зв’язку з переїздом через воєнні дії на ... (12 Жов 2014)
Добра воля Не­що­дав­но бу­ли ... (12 Жов 2014)
Як Москва сама себе висікла 7 сеп­ня уряд Ро­сії на ... (12 Жов 2014)
Турецький Кіссінджер іде вгору Ре­джеп Та­йп Е­до­ган ... (12 Жов 2014)
Союз держав-ізгоїв У Мос­кві дня­ми ... (12 Жов 2014)
Активізація дипломатичних маневрів навколо Ураїни Чергове загострення військово-політичного ... (12 Жов 2014)
План Путіна Пе­зи­дент о­сії ... (12 Жов 2014)
Штайнмаєр вважає Порошенка й Путіна відповідальними за ... Міністр закордонних справ Німеччини ... (12 Жов 2014)
УКРАЇНА – НАТО Учо­ра в Уель­сі ... (12 Жов 2014)
ДЕМОКРАТИЧНА УКРАЇНА ТОЧКА ЗОРУ
ЇСТИ ЧИ ЇХАТИ

Та одночасно з повідомленнями про динамічний продаж легковиків маємо новини, які, здається, жодного зв’язку із бурхливим розповсюдженням «засобів пересування» не мають. Хоча лише на перший погляд. Ідеться про подорожчання продовольства. Ціни на продукти харчування, наприклад, в Індії торік зросли на 11 відсотків. Продовольство істотно подорожчало і в Європі (у деяких країнах на 7-8 відсотків). По-справжньому почали «кусатися» ціни і в Україні.
А тим часом вартість барилі нафти на нью-йоркській біржі нещодавно перевищила 100 доларів. Подейкують, що в недалекій перспективі й 200 доларів — не межа. На думку вчених, «пік» видобутку нафти буде досягнутий у 2010 році, потім почнеться спад з усіма неприємностями для транспортної галузі. Всього ж ресурсів нафти у світі вистачить для видобутку ще років на 30–40. Але ж невдовзі ми матимемо мільярд «засобів пересування»? Скільки ж може коштувати пальне, що заливатиметься в їхні баки? Адже нині двигуни внутрішнього згоряння є тягловою силою для перевезення 90 відсотків усіх вантажів. Чим же можна хоча б частково замінити нафтопродукти?
Поки що на роль альтернативного джерела енергії претендує біопаливо. 23 лютого боїнг британської авіакомпанії виконав, як вважають експерти, історичний рейс з Лондона до Амстердама. Річ у тому, що він був заправлений біопаливом. Авіатори вважають: пасажирські літаки, що спалюють біопаливо, дуже скоро стануть реальністю.
Та за все треба платити. Збільшення площ під посіви культур для виробництва біопалива, стає однією з основних причин нинішнього подорожчання продовольства. Інші причини — зростання попиту на харчові продукти у колись бідних країнах, що нині розвиваються, використовуючи здобутки науково-технічної революції; глобальне потепління; повсюдне скорочення через ерозію та будівництво площ придатної для обробітку землі. Цього року шоста частина усього зерна, вирощеного в США, буде використана на виробництво біопалива. Те ж саме коїться в Європі, Китаї та Бразилії. В інших країнах також починають вирощувати рослини, придатні для виробництва різних видів біопалива.
Харчовий та енергетичний ринки зливаються. І не слід думати, що біопаливо буде відносно дешевим. Ціни на нафту, що неминуче зростатимуть, підштовхуватимуть догори і вартість біопалива, незважаючи на вдосконалення технології його виготовлення. І цілком вірогідно, що фермерам вигідніше буде виробляти паливо, а не продовольство. Вже сьогодні в Україні вигідніше вирощувати ріпак, а не пшеницю. Це погана новина для бідних людей. Економіст Лестер Браун із Інституту політики землі доповідав конгресові США: «Нині відбувається змагання між 800 мільйонами людей, що володіють автомобілями, та двома мільярдами найбідніших людей». І в цьому змаганні виграють ті, хто має тугіші гаманці.
І ось тут ми змушені повідомити ще одну неприємну новину. Згідно із дослідженнями британських учених, спалювання біопалива супроводжується ще більшими викидами шкідливих речовин в атмосферу, ніж використання традиційного пального. Але, судячи з усього, навіть у більш віддаленій перспективі ніхто у світі не ставитиме всерйоз питання про зменшення парку легковиків. Єдине, що можна сказати втішного: земельні ресурси України загалом дають змогу за раціонального господарювання мати вдосталь і їжі, і сировини для біопалива. За прогнозами ФАО (продовольчої та сільськогосподарської організації ООН), Україна здатна прогодувати близько 300 мільйонів людей. Але за умови, якщо ми навчимося добре господарювати.

Петро КОЛОМІЄЦЬ, Укрінформ

також у паперовій версії читайте:
  • ГЛОБАЛІЗАЦІЯ — ЦЕ ПРО НАС?
  • ЯК «ПОТОВАРИШУВАТИ» ЗІ СТАРІСТЮ?

назад »»»


Використання матеріалів «DUA.com.ua» дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань – гіперпосилання) на «DUA.com.u».
Всі матеріали, розміщені на цьому сайті з посиланням на агентство «Інтерфакс-Україна», не підлягають подальшому відтворенню
та / чи розповсюдженню у будь-якій формі, окрім як з письмового дозволу агентства «Інтерфакс-Україна».