Головна
Всеукраїнський громадсько-політичний тижневик
Вiвторок Жовтень 14, 2014
Головні новини
За пенсіями до ПФ звернулося 64 тис.переселенців У зв’язку з переїздом через воєнні дії на ... (12 Жов 2014)
Добра воля Не­що­дав­но бу­ли ... (12 Жов 2014)
Як Москва сама себе висікла 7 сеп­ня уряд Ро­сії на ... (12 Жов 2014)
Турецький Кіссінджер іде вгору Ре­джеп Та­йп Е­до­ган ... (12 Жов 2014)
Союз держав-ізгоїв У Мос­кві дня­ми ... (12 Жов 2014)
Активізація дипломатичних маневрів навколо Ураїни Чергове загострення військово-політичного ... (12 Жов 2014)
План Путіна Пе­зи­дент о­сії ... (12 Жов 2014)
Штайнмаєр вважає Порошенка й Путіна відповідальними за ... Міністр закордонних справ Німеччини ... (12 Жов 2014)
УКРАЇНА – НАТО Учо­ра в Уель­сі ... (12 Жов 2014)
ДЕМОКРАТИЧНА УКРАЇНА КУЛЬТУРА
МЕГАІСТОРІЯ РОМАНА БОНЧУКА

Про картину Романа Бончука «Мегаісторія України» «Демократична Україна» коротко повідомила наприкінці січня. Молодий митець заслуговує на те, щоб докладніше розповісти про нього і його творчість.

Картина-екскурсія
Івано-франківський художник Роман Бончук — нове обличчя мистецького Прикарпаття. Обличчя це дуже симпатичне і напрочуд цікаве. Увібравши в себе найкращі традиції образотворчого мистецтва, художник пише картини енергетично сильні, дивує сміливими експериментами зі світлом і образами. І тому начебто відчуваєш пульс альтернативного, авангардного мистецтва.
Найбільший нині за розмірами мистецький об'єкт — епічне полотно «Мегаісторія України». Картина, написана олійними фарбами за технологіями станкового живопису, має розміри 30х5 м, тобто площа художньо опрацьованої поверхні становить 150 м2. Її простір умовно ділиться на 19 частин: «Язичництво», «Хрещення України-Русі», «Княжа доба», «Вітри поневолення», «Козацтво — Хортиця — Гетьманат», «Пророки і подвижники», «Руїна», «Соборна Українська Церква», «Вчені України», «Тарас Шевченко і великі гуманітарії ХІХ століття», «Українська Голгофа — Голодомор», «Голокост», «Мученики совісті — Шептицький — Сліпий», «Борці за волю», «Вороги України», «Прапор Свободи», «Помаранчева революція», «Сучасне мистецтво», «Майбутнє». Композиційними акцентами є три домінанти: Богородиця в центрі, ліворуч — Архангел Михаїл, праворуч — Микола Чудотворець. Решта полотна — портрети видатних особистостей — князів, полководців, реформаторів, мислителів, письменників, художників.
Ідея створення такої величезної картини виникла в молодого митця відносно давно. Роман поринув в українську історію, а це спонукало втілити її в життя у вигляді картини-екскурсії. Такий велетенський розмір полотна дав йому можливість уречевити задумане і змалювати всю історію нашої держави. А розпочав роботу Роман Бончук над найбільшою в Україні картиною два роки тому. Автор розповів, що спеціальний розбірний каркас із суцільним полотном встановив біля однієї із стін великого ангара в Богородчанах: саме тут зміг домовитися про тимчасову майстерню, бо за посесію йому наразі платити нічим.

Від його живопису віє рембрандтовським драматизмом
А не так давно мер Івано-Франківська Віктор Анушкевичус придбав у Романа Бончука його картину «Голод 33-го». Полотно тепер експонується в одному з музеїв міста. Картина має розміри 3.40 на 2.80 м, однак попри це вона не відрізняється від загального стилю, а, навпаки, його доповнює. Науковці Музею визвольних змагань планують створення нової експозиції — про баталії, що колись відбувалися на Прикарпатті. Одну з картин для цієї експозиції писатиме Роман Бончук.
— Глянувши на картину «Голод 33-го», непросто одразу збагнути її глибину, позаяк вона сповнена символів та історичних постатей, про які люди вже забули,— стверджує автор.
У центрі полотна зображено муху, на її крилах — личинки зла. Вона сидить на своєрідній зірці — символі тоталітарної влади. За словами Романа, кожний штрих у картині вже традиційно, як і в попередніх роботах, точно збігається з оригіналом, навіть петлички на мундирах сталінських сатрапів з НКВС. Митець на полотні відтворив чимало символічних епізодів — і смертовбивство дітей, і канібалізм, до якого вдавалися опухлі з голоду люди, і багато інших жахливих моментів, які переносять сучасника в голодні й холодні 30-ті роки минулого сторіччя. Зображені на картині й ідоли, й міфологічні створіння, кожен з котрих уособлює щось своє. Звісно, не забув Роман і про видатних українців-достойників тієї доби (власний стиль Роман Бончук називає elephant-art). Немислимо описати всі емоції, які переповнюють душу,— полотно є по-справжньому неординарним, і в той же час сприймається як феноменально цілісна робота із відображенням не подій, а емоцій, відчуттів, енергії, викликаних подією, пропущених через власний інтелект, моральність, саму сутність художника.
Щоб збагнути, як формувалась творча особистість молодого митця, дозволимо собі деяку ретроспекцію. Роман Бончук захопився малюванням у п'ятирічному віці. Пізніше закінчив художні студію і школу, навчався в Національному університеті «Львівська політехніка». Нині має ще й диплом дизайнера. Невгамовна жага життя, прагнення спізнати його з усіх сторін примушували змінювати місця навчання, праці, кидали його з одного міста в інше. Так, у 18 років він уже запропонував прикарпатцям першу персональну виставку під назвою «49 кімнат особняка». За цей твір отримав грант — 15 тисяч доларів США. Гроші зужиткував для дворічного навчання у США — в Гарвардському університеті слухав лекції на історико-літературному факультеті. Дві інші виставки — «Венеція» і «Місце знаходження — Земля» — так само мали неабиякий успіх й отримали схвальні відгуки поціновувачів нового напряму в мистецтві еlephant-art. Взагалі, тема, мотив, об'єкт зображення для художника Романа Бончука — лише зачіпка. Головне — енергетика живописного мазка, що несе згустки емоцій. Часом живопис Бончука настільки «щільний», насичений, рельєфно-пастозний, що напрошуються паралелі з рембрандтовським драматизмом.
Роман Бончук розповів, що планує створити картину «Хроніка людства» — від появи людини аж до нашого часу. До речі, прикарпатський художник має шанс потрапити до Книги рекордів Гіннесса, наразі — української.

Іван ДМИТРІВ
також у паперовій версії читайте:
  • ЗВ’ЯЗОК ЧАСІВ ВІТЧИЗНЯНОГО КІНЕМАТОГРАФА
  • МАГІЯ ДЕРЕВ’ЯНОЇ ІГРАШКИ

назад »»»


Використання матеріалів «DUA.com.ua» дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань – гіперпосилання) на «DUA.com.u».
Всі матеріали, розміщені на цьому сайті з посиланням на агентство «Інтерфакс-Україна», не підлягають подальшому відтворенню
та / чи розповсюдженню у будь-якій формі, окрім як з письмового дозволу агентства «Інтерфакс-Україна».