Головна
Всеукраїнський громадсько-політичний тижневик
Вiвторок Жовтень 14, 2014
Головні новини
За пенсіями до ПФ звернулося 64 тис.переселенців У зв’язку з переїздом через воєнні дії на ... (12 Жов 2014)
Добра воля Не­що­дав­но бу­ли ... (12 Жов 2014)
Як Москва сама себе висікла 7 сеп­ня уряд Ро­сії на ... (12 Жов 2014)
Турецький Кіссінджер іде вгору Ре­джеп Та­йп Е­до­ган ... (12 Жов 2014)
Союз держав-ізгоїв У Мос­кві дня­ми ... (12 Жов 2014)
Активізація дипломатичних маневрів навколо Ураїни Чергове загострення військово-політичного ... (12 Жов 2014)
План Путіна Пе­зи­дент о­сії ... (12 Жов 2014)
Штайнмаєр вважає Порошенка й Путіна відповідальними за ... Міністр закордонних справ Німеччини ... (12 Жов 2014)
УКРАЇНА – НАТО Учо­ра в Уель­сі ... (12 Жов 2014)
ДЕМОКРАТИЧНА УКРАЇНА КРИМІНАЛ
МІСЯЧНИК ЗАВЕРШЕНО. ЗАБУДЬТЕ?
Чергова колегія МВС, що відбулась цього понеділка й була присвячена автомобільним проблемам, залишила, попри свою динамічність і відкритість, відчуття глибокого скепсису. Подумайте самі: коли двадцятип'ятирічний родич впливового олігарха, котрий своєю машиною відправив на той світ двох людей, якимось дивним чином зник з-під варти у лікарні, усі високопосадовці неначе води у рот набрали, і до правди намагалися докопатися лише журналісти. Зате коли спікерові парламенту показали щось на кшталт «дулі», реакція була блискавичною: сам Президент України влаштував публічний рознос міліції загалом і ДАІ зокрема.

Цього разу нарада глави держави з керівництвом Міністерства внутрішніх справ стосувалася переважно двох питань: дорожньо-транспортних пригод (які торік забрали життя майже десятьох тисяч осіб) і незаконного імпорту автомобілів (що недодав державному бюджетові України п'ять мільярдів гривень). Червоною ниткою проходила теза про те, що закон порушують найперше ті, кому народ довірив його охороняти, оскільки саме міліціянти творять безлад на дорогах і за хабарі реєструють у МРЕВ нерозмитнені іномарки. Тобто, як висловився на нараді Віктор Ющенко, риба гниє з голови.
Щодо двадцятитисячної армії працівників ДАІ, котрих на нараді згадували «незлим тихим словом», то їх, відверто кажучи, було щиро шкода. Вони були налаштовані на дещо інакшу тональність зустрічі з Президентом, бо протягом минулого місяця ударно попрацювали і начебто заслужили на слова подяки.
Річ тут ось у чому. Минулоріч кількість загиблих, як зазначалось, сягнула рекордної за період незалежності України цифри — 9,5 тисячі. (Порівняйте: 2004 р.— 6999, 2005 р.— 7229, 2006 р.— 7592). Попереднє керівництво МВС ця проблема, судячи з усього, обтяжувала мало, проте команда другого призову Юрія Луценка вирішила починати саме з цього. Однак для того щоб привести до порядку знахабнілих водіїв, правоохоронцям довелося діяти у стислих межах правового поля.
Нагадаємо, що у 2001 році Верховна Рада, внісши зміни до Кодексу України про адміністративні правопорушення (КУАП), заплутала процедуру притягнення винних до відповідальності. Раніше у разі недотримання Правил дорожнього руху інспектор ДАІ мав право вилучити у порушника посвідчення водія і передати його до суду разом із матеріалами адмінсправи, а той вирішував — позбавляти його прав чи ні. Після 2001-го працівник міліції не міг вилучити документ, а лише складав протокол і відправляв його до суду. Порушник, на думку законодавців, сам повинен був з'явитися до суду, а коли суд позбавляв його права керування транспортним засобом, то він сам мав прийти до міліції й здати посвідчення. Такий порядок призвів до того, що нині понад двісті тисяч водіїв, позбавлених прав за період з 2001 року, так і не здали своїх посвідчень, а продовжують їздити, незважаючи на постанову суду.
Аби знайти хоч якусь управу на лихачів, Департамент Державтоінспекції МВС вигадав таку процедуру. Як відомо, КУАП надає правоохоронним органам право затримати будь-яку людину для встановлення її особи, але терміном не довше, ніж на три години. В міністерстві підрахували, що цих трьох годин цілком вистачить для того, аби спинити порушника Правил, скласти на нього протокол, доправити до суду, почекати, коли суддя винесе постанову про позбавлення прав, і одразу вилучити посвідчення водія.
Теоретично все ніби просто, але для цього треба, по-перше, залучити на доставлення порушника до суду чимало інспекторів, «оголивши» контроль за аварійно-небезпечними ділянками, по-друге, домовитися із судами, що протягом дня будь-якої миті знайдеться вільний від іншої роботи черговий суддя, котрий оперативно розгляне протокол і винесе постанову. На практиці виявилося, що запустити такий механізм можливо, але виходячи з українських реалій цей спосіб інакше як «штурмівщиною» назвати не можна. Це неодмінно призведе до перевантаження міліціонерів і суддів, а також працівників з судових канцелярій і порушить нормальний ритм роботи установ. Таке потерпіти можна, але не довше одного місяця.
Місячник полювання за водіями стартував 10 січня і його результати були вражаючі: працівники ДАІ зупинили майже мільйон порушників, серед яких виявилося 42 тисячі нетверезих, а суди винесли 37 тисяч постанов про позбавлення порушників прав керування. Проте найголовнішим тут були не масштаби репресій, а те, що завдяки такій «штурмівщині» кількість дорожньо-транспортних пригод із летальними наслідками (порівняно з аналогічним місячним періодом 2007 року) знизилася на 13%. Інакше кажучи, міліціонери врятували життя 204 осіб. Тому начальник департаменту ДАІ генерал Коломієць мав повне право розраховувати на похвалу від керівника держави. Проте ложка дьогтю, як відомо, псує бочку меду, і через ганебний вчинок одного зі своїх підлеглих Сергій Геннадійович замість похвали отримав від Президента пропозицію написати заяву про звільнення.
Та повернімось до нашого місячника. В ДАІ добре розуміли, що після його завершення 10 лютого судді припинять роботу в режимі посиленого варіанта і перестануть брати поза загальною чергою справи про порушення ПДР (що вони зараз роблять). Тому й підготували законопроект, котрий би дав їм змогу повернутися до практики, яка існувала до 2001 року, коли інспектор ДАІ мав право вилучати у порушника посвідчення водія.
Нова стаття у КУАП має порядковий номер 2651. Нею пропонувалось вилучати посвідчення до винесення судом постанови у адміністративній справі за будь-яке порушення правил дорожнього руху, що спричинило створення аварійної ситуації, пошкодження майна, заподіяння шкоди здоров'ю людей, а також за систематичне порушення правил (три і більше протягом року) та керування транспортним засобом у стані сп'яніння.
Підготовлений ДАІ законопроект був внесений до Верховної Ради 11 січня 2008 року Президентом України. Тобто це сталося на другий день після початку місячника. У МВС напевно розраховували, що впродовж місяця парламент ухвалить закон, державтоінспектори вилучатимуть права, не поспішаючи вкластися у три години, а судді плавно перейдуть до нового режиму роботи. Проте хто тоді знав, що народні депутати замість того, аби ухвалювати потрібні людям закони, будуть гратися в залі засідань повітряними кульками.

Юрій КОТНЮК
також у паперовій версії читайте:
  • ХАБАР ДЛЯ ІНСПЕКТОРА
  • ХРОНІКА СТОЛИЧНОГО ШАХРАЙСТВА

назад »»»


Використання матеріалів «DUA.com.ua» дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань – гіперпосилання) на «DUA.com.u».
Всі матеріали, розміщені на цьому сайті з посиланням на агентство «Інтерфакс-Україна», не підлягають подальшому відтворенню
та / чи розповсюдженню у будь-якій формі, окрім як з письмового дозволу агентства «Інтерфакс-Україна».