Головна
Всеукраїнський громадсько-політичний тижневик
Вiвторок Жовтень 14, 2014
Головні новини
За пенсіями до ПФ звернулося 64 тис.переселенців У зв’язку з переїздом через воєнні дії на ... (12 Жов 2014)
Добра воля Не­що­дав­но бу­ли ... (12 Жов 2014)
Як Москва сама себе висікла 7 сеп­ня уряд Ро­сії на ... (12 Жов 2014)
Турецький Кіссінджер іде вгору Ре­джеп Та­йп Е­до­ган ... (12 Жов 2014)
Союз держав-ізгоїв У Мос­кві дня­ми ... (12 Жов 2014)
Активізація дипломатичних маневрів навколо Ураїни Чергове загострення військово-політичного ... (12 Жов 2014)
План Путіна Пе­зи­дент о­сії ... (12 Жов 2014)
Штайнмаєр вважає Порошенка й Путіна відповідальними за ... Міністр закордонних справ Німеччини ... (12 Жов 2014)
УКРАЇНА – НАТО Учо­ра в Уель­сі ... (12 Жов 2014)
ДЕМОКРАТИЧНА УКРАЇНА БЕЗПЕКА
ОПЕРАТИВНІСТЬ — ЇХНЯ ПЕРЕВАГА
Минулого літа країна з тривогою спостерігала за гасінням лісових пожеж, що протягом кількох діб вирували на Херсонщині. Тоді, нагадаю, «червоний півень» знищив десятки гектарів лісових насаджень, завдавши державі мільйонних збитків. Та вони, за словами фахівців, були б ще більшими, якби не застосування авіації.

— Під час рятувальних робіт, ліквідації наслідків різних надзвичайних ситуацій авіація застосовується часто,— говорить директор департаменту управління рятувальними силами Міністерства з питань надзвичайних ситуацій Григорій Марченко.— І її роль з кожним роком зростатиме.
Нагадаю, що за часів Союзу проведення заходів, пов’язаних з пошуковими й рятувальними роботами з повітря, покладали винятково на армійські підрозділи Військово-повітряних сил. Із набуттям Україною незалежності й створенням МНС постало питання і про започаткування під його юрисдикцією структури, яка б вирішувала ці проблеми. Йшлося про те, аби не розпорошувати сили по різних міністерствах і відомствах, бо, як відомо, неузгодженість дій не сприяє ефективному виконанню завдань. Тож 1997 року створено Державну авіаційну пошуково-рятувальну службу «Укравіапошук». Чільне місце в ній посідає Ніжинський спеціальний авіаційний загін, створений на базі авіаційного полку Військово-повітряних сил, яким командує полковник Віктор Сліпченко. На озброєнні загону — літаки Ан-26, вертольоти Мі-8, екіпажі яких несуть цілодобове чергування, готові будь-якої миті злетіти на допомогу тим, хто її потребує. Вони, зокрема, знаходяться в Ніжині, Харкові, Сімферополі, Мелітополі. Державне підприємство «Карпати-Авіа» опікується безпекою повітряних суден, їхнім пошуком і рятуванням потерпілих (за потреби) у Закарпатті й на Вінниччині, де в бойовій готовності знаходяться кілька ґвинтокрилів. Свого часу «Укравіапошук» уклав угоди про співпрацю з міністерствами — оборони, внутрішніх справ, а також із ТОВ «Авіакомпанія Скіф-Авіа». Тепер екіпажі гелікоптерів, що належать цим відомствам, чергують у Донецьку, а також у Львівській області. До речі, вертольоти Мі8 МТ і Мі-2 використовуються для доставки до місць НП рятувальних парашутно-десантних і повітряних пошуково-рятувальних груп. Усі гелікоптери обладнані сучасними засобами пошуку, необхідним аварійно-рятувальним обладнанням. За час існування Єдиної державної системи проведення авіаційних пошуково-рятувальних робіт її фахівців сотні разів залучали до виконання покладених на неї завдань. Приміром, коли неподалік Харкова під час заходу на посадку зазнав катастрофи літак авіакомпанії «АОК» і загинуло три члени його екіпажу, а також тоді, коли під Києвом розбився легкомоторний літак «Морава». Найбільше навантаження на них випало при пошуку місця катастрофи російського літака Ту-154 зі 160 пасажирами на борту. Того дня були складні метеоумови, але рятувальники впоралися із завданням.
Серед завдань «Укравіапошуку» є чимало й таких, які, здавалось би, жодним чином не пов’язані з катастрофами повітряних суден. Наприклад, літаки Ніжинського авіаційного загону перевозили тяжкохворих для надання їм термінової допомоги. Екіпажі вертольотів брали активну участь в забезпеченні пошуково-рятувальних робіт у акваторіях Чорного і Азовського морів, під час ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій на мисі Форос поблизу Ялти, а також на артилерійській базі в Новобогданівці, коли там сталися несанкціоновані вибухи боєприпасів.
Знають наших рятувальників і за межами України, зокрема в Грузії. Коли в Адигейському районі цієї країни загорівся ліс і вогонь швидко почав наближатися до населених пунктів, тамтешня влада звернулась по допомогу до нас. Тож МНС України направило кілька гелікоптерів, які впродовж десяти діб надавали їм допомогу. Наші вертолітники гасили пожежі й в Туреччині.
Люди, котрі присвятили життя такій благородній справі як рятування чужих життів, є справжніми професіоналами. Скажімо, у командира гелікоптера Петра Гусара 30 років льотного стажу, йому довелося дивитись у вічі смерті, виконуючи, як мовилося, інтернаціональний обов’язок у Афганістані. Працював і на ліквідації наслідків катастрофи на Чорнобильській АЕС.
Професіоналом з великої літери можна назвати і його колегу Петра Насіковського, який пройшов справжнє бойове загартування в небі Сьєрра-Леоне, де виконував миротворчі обов’язки в складі місії ООН. Отже, тут працюють справжні фахівці, котрі, попри фінансові труднощі, докладають всіх зусиль для того, аби у час «Х» бути готовими прийти на допомогу.

Сергій ЗЯТЬЄВ
також у паперовій версії читайте:
  • ТЕРОРИСТ АТАКУЄ З ПОВІТРЯ...
  • КОМБАЙН, ЩО НЕЙТРАЛІЗУЄ ОТРУТОХІМІКАТИ

назад »»»


Використання матеріалів «DUA.com.ua» дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань – гіперпосилання) на «DUA.com.u».
Всі матеріали, розміщені на цьому сайті з посиланням на агентство «Інтерфакс-Україна», не підлягають подальшому відтворенню
та / чи розповсюдженню у будь-якій формі, окрім як з письмового дозволу агентства «Інтерфакс-Україна».