Головна
Всеукраїнський громадсько-політичний тижневик
Вiвторок Жовтень 14, 2014
Головні новини
За пенсіями до ПФ звернулося 64 тис.переселенців У зв’язку з переїздом через воєнні дії на ... (12 Жов 2014)
Добра воля Не­що­дав­но бу­ли ... (12 Жов 2014)
Як Москва сама себе висікла 7 сеп­ня уряд Ро­сії на ... (12 Жов 2014)
Турецький Кіссінджер іде вгору Ре­джеп Та­йп Е­до­ган ... (12 Жов 2014)
Союз держав-ізгоїв У Мос­кві дня­ми ... (12 Жов 2014)
Активізація дипломатичних маневрів навколо Ураїни Чергове загострення військово-політичного ... (12 Жов 2014)
План Путіна Пе­зи­дент о­сії ... (12 Жов 2014)
Штайнмаєр вважає Порошенка й Путіна відповідальними за ... Міністр закордонних справ Німеччини ... (12 Жов 2014)
УКРАЇНА – НАТО Учо­ра в Уель­сі ... (12 Жов 2014)
ДЕМОКРАТИЧНА УКРАЇНА УКРАЇНА І СВІТ
УКРАЇНСЬКИЙ КРИЛАТИЙ «ФАЙР-КІЛЕР» ПРОТИ АЛБАНСЬКИХ ЛІСОВИХ ПОЖЕЖ
Сьомого серпня на рідний аеродром авіабудівного заводу «Авіант», що в Києві в Святошині, повернувся протипожежний літак Ан-32П, екіпаж якого протягом десяти днів виконував складні завдання в боротьбі з пожежами, що охопили гірські ліси в Албанії. Серед тих, хто зустрічав цей літак на заводському аеродромі, був і кореспондент «Демократичної України».

Однією з модифікацій літака Ан-32, створеного в Авіаційному науково-технічному комплексі імені О. Антонова, є Ан-32П, призначений для гасіння з повітря лісових та деяких інших пожеж. Для таких крилатих пожежників фахівці нерідко використовують ще й емоційно забарвлене наймення «файр-кілер» — «убивця вогню» (англійською мовою — «fire killer»). Він за один раз може взяти у свої розміщені внизу фюзеляжу спеціальні ємності 8 тонн води або іншої вогнегасної рідини і, знижуючись над місцем, де на землі палає вогонь, та зменшуючи швидкість польоту до 220–240 кілометрів на годину), скидає рідину на пожежу і повертається на аеродром за новою її порцією.
Українські льотчики — з АНТК імені О. Антонова і з заводу «Авіант» — опанувавши Ан-32П, не раз брали участь у гасінні лісових пожеж — і в Україні (зокрема на Київщині та в горах Криму), і в Португалії, Грузії та інших країнах. Ан-32П гасив також пожежу, яка виникла внаслідок вибуху боєприпасів на військових складах у Новобогданівці, що в Запорізькій області. Крім того, екіпажі з «Авіанта» демонстрували фахівцям лісового господарства, протипожежної охорони та деяких інших відомств можливості крилатого пожежника на різних спеціальних заходах у Росії, Малайзії, Австралії, на Філіппінах тощо.
Київський «Авіант» розгорнув серійне виробництво Ан-32П. Позаторік чотири таких літаки придбала Лівія, а екіпажі з цієї країни пройшли спеціальну підготовку на навчальній базі в Україні.
...У ясному небі ми побачили літак, що наближався. Ось вже колеса шасі Ан-32П торкаються бетону аеродромної смуги — і біло-червона машина зарулює на стоянку. По трапу сходять семеро працівників «Авіанта», які брали участь у гасінні албанських лісових пожеж: командир екіпажу Володимир Дроздов, другий пілот Богдан Загорулько, штурман Вадим Карелін, бортмеханік Ігор Баістов, авіатехніки Сергій Медвідь, Володимир Гришин та Віктор Мірошниченко. Командир доповідає про виконання завдання генеральному директорові державного авіабудівного концерну «Авіація України» Олегові Шевченку та генеральному директорові заводу «Авіант» Олександрові Донцю. Керівники привітали екіпаж із поверненням на рідну землю та подякували за добре виконану роботу.
Після цього Дроздов та інші члени екіпажу, відповідаючи на запитання кореспондента «ДУ» та інших журналістів, розповіли про те, як відбувалася операція.
Нинішнього літа лісові пожежі вразили чимало країн Південної Європи, що прилягають до Середземномор’я. Коли запалали — дуже сильно і масштабно — ліси в горах Албанії, влада цієї країни, де немає повітряної протипожежної техніки, звернулася по допомогу до інших держав. На «Авіанті» оперативно виконали всі необхідні формальності, спорядили повітряну експедицію до Албанії. Наш Ан-32П базувався на аеродромі неподалік Тирани. А пожежі в гірських лісах, де є чимало важкодоступних місць, палали на відстані від 30 до 150 кілометрів від столиці.
Гасити лісові пожежі в Албанії наш Ан-32П розпочав 27 липня, а завершив шостого серпня. Працювали з ранку до вечора, вирушаючи за тим чи іншим маршрутом. Ясна річ, «накрити» всі вогнища пожеж одному літаку неможливо, тож його посилали туди, де вогонь був особливо небезпечним, загрожуючи об’єктам стратегічного значення, наприклад, в районі електростанції, високовольтних ліній електропередачі (ЛЕП), або ж там, де пожежі підступали близько до доріг та населених пунктів.
Звичайно, на дозаправлення Ан-32П паливом та черговою 8-тонною порцією води витрачається за нормативами близько 20 хвилин. В Албанії ж під час нинішньої протипожежної операції український екіпаж, працюючи чітко і злагоджено разом з наземними аеродромними службами, примудрявся знову підніматися в повітря вже через 10 хвилин після посадки.
— Гoри в тих районах Албанії здіймаються приблизно на 2500–2700 метрів над рівнем моря,— розповідає Володимир Дроздов.— Під час гасіння пожеж ми знижувались і летіли на висоті близько ста метрів від земної поверхні — опускатися нижче в тих складних гірських умовах неможливо. До того ж, через димку була погана видимість.
— З пожежами врешті-решт впоралися. До того ж,— із посмішкою відзначає Дроздов,— ми перед самим поверненням додому «принесли» албанцям довгоочікуваний дощ, якого в тих гірських краях не було з листопада минулого року.
Представники албанської влади щиро подякували українським авіаторам за допомогу й, не обмежуючись цим, просили передати в Києві, що збираються надіслати з цього приводу делегацію в Україну, аби, якщо це можливо, налагодити ділові контакти на майбутнє.
Олег Шевченко і Олександр Донець розповіли нам, що на «Авіанті» нині споруджується — за держбюджетним фінансуванням — чотири літаки Ан-32П, призначені для потреб МНС України. Цей квартет крилатих пожежників має бути готовим до здачі замовникам до кінця року й зможе використовуватися не тільки в Україні, а й за її межами — у разі виникнення потреб і відповідних запитів. Ці літаки будуть здатні не лише гасити пожежі з повітря, а й використовуватимуться в транспортному варіанті, зокрема, для скидання десантників-парашутистів та певних вантажів, перевезення поранених, для пошукових операцій тощо. Ясна річ, тоді істотно розширяться наші можливості в цій сфері в різних куточках планети. Інтерес до цих літаків виявляють у Португалії, Іспанії, Венесуелі, Малайзії та інших країнах з гірським рельєфом і жарким кліматом. Саме в цих природних умовах особливо добре проявляються високі якості Ан-32П, котрий, крім того, може використовувати для зльотів і посадок високогірні аеродроми й не дуже підготовлені майданчики, з яких не здатні злітати протипожежні літаки інших типів. Має Ан-32П переваги і перед гідролітаками, створеними в РФ. Для зльотів і посадок цих машин потрібна або морська акваторія, або озеро чи інша водойма, які далеко не завжди є в тих районах, де час від часу спалахують лісові пожежі.

Вадим ФЕЛЬДМАН
також у паперовій версії читайте:
  • НА ЗМІНУ КАСТРО

назад »»»


Використання матеріалів «DUA.com.ua» дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань – гіперпосилання) на «DUA.com.u».
Всі матеріали, розміщені на цьому сайті з посиланням на агентство «Інтерфакс-Україна», не підлягають подальшому відтворенню
та / чи розповсюдженню у будь-якій формі, окрім як з письмового дозволу агентства «Інтерфакс-Україна».