Головна
Всеукраїнський громадсько-політичний тижневик
Вiвторок Жовтень 14, 2014
Головні новини
За пенсіями до ПФ звернулося 64 тис.переселенців У зв’язку з переїздом через воєнні дії на ... (12 Жов 2014)
Добра воля Не­що­дав­но бу­ли ... (12 Жов 2014)
Як Москва сама себе висікла 7 сеп­ня уряд Ро­сії на ... (12 Жов 2014)
Турецький Кіссінджер іде вгору Ре­джеп Та­йп Е­до­ган ... (12 Жов 2014)
Союз держав-ізгоїв У Мос­кві дня­ми ... (12 Жов 2014)
Активізація дипломатичних маневрів навколо Ураїни Чергове загострення військово-політичного ... (12 Жов 2014)
План Путіна Пе­зи­дент о­сії ... (12 Жов 2014)
Штайнмаєр вважає Порошенка й Путіна відповідальними за ... Міністр закордонних справ Німеччини ... (12 Жов 2014)
УКРАЇНА – НАТО Учо­ра в Уель­сі ... (12 Жов 2014)
ДЕМОКРАТИЧНА УКРАЇНА ЕКОНОМІКА
КРИЛАТИЙ АЛЬЯНС
Дві відомі українські авіакомпанії — «АероСвіт» і «Донбасаеро», які за обсягами перевезень посідають у нашій країні перше та третє місця відповідно,— оголосили про утворення Стратегічного альянсу і затвердження його торгового знаку — «Українська Авіаційна Група» (УАГ). Про це йшлося на презентації, на яку зібралися представники різних структур авіаційної спільноти і преса. Генеральний директор «АероСвіту» Арон Майберг і генеральний директор «Донбасаеро» Олександр Гречко висвітлили мотиви, що спонукали до формування цими авіакомпаніями такого альянсу, та охарактеризували цілі, на досягнення яких він орієнтований, а також відповіли на запитання журналістів, зокрема й кореспондента «Демократичної України».

Вище планки конкурентоздатності
На ринку повітряних перевезень — і в Україні, і за її межами — посилюється жорстка конкуренція між різними вітчизняними та зарубіжними авіакомпаніями. Це суперництво, судячи з усього, згодом стане ще гострішим — з огляду на поступове приєднання нашої країни до європейської концепції «відкритого неба», через що іноземні авіаперевізники, насамперед великі «кити» в цій сфері, які сповідують політику активного розширення своїх позицій на ринку, можуть спробувати (а дехто це вже робить) потіснити українські авіакомпанії. Тому, зважаючи на таку непросту ситуацію, серед головних цілей утворення альянсу керівники «АероСвіту» і «Донбас-аеро» назвали намагання посилити конкурентоздатність згаданих двох авіакомпаній (а отже, і всієї галузі повітряного транспорту України).
Серед інших основних економічних мотивів формування альянсу — скоординоване розширення мережі польотів і збільшення обсягів перевезень, підвищення привабливості нашої держави як транспортної в сполученні між різними регіонами планети. Для цього учасники альянсу вирішили сприяти подальшому розвитку аеропортів «Бориспіль» у Києві та «Донецьк», аби вони стали центральним і східним вузловими «хабами» в системі авіатранспорту в Україні (що дасть їм змогу впевненіше конкурувати з такими європейськими «хабами», як Відень, Амстердам, Мюнхен, Стамбул, Варшава тощо).
Усе це сприятиме створенню у вітчизняному авіатранспорті та в суміжних з ним галузях нових робочих місць, допоможе збалансованому економічному, технологічному, інвестиційному і соціальному розвиткові України загалом та її східного регіону зокрема, а повітряний транспорт стане більш доступним і для наших співгромадян, і для пасажирів з багатьох інших країн, їм надаватимуть послуги за стандартами провідних перевізників світу.
Планується гармонізувати внутрішні процедури обох авіакомпаній, що вступили в альянс, а також узгоджувати стандарти бортового харчування на літаках, інтер’єрів пасажирських салонів лайнерів та деякі інші аспекти.
Утворенню альянсу передувала здійснювана спільними зусиллями фахівців «АероСвіту» і «Донбасаеро» тривала й копітка підготовка, під час якої була опрацьована та узгоджена збалансована система обопільно вигідних відносин між партнерами і сформульовано їхні взаємні зобов’язання, зафіксовані в підписаній керівниками авіакомпаній альянсовій угоді. Вона розрахована на тривалий термін, а перший її етап охоплюватиме найближчі десять років (2007–2017).

Сума потенціалів
Керівники авіакомпаній Майберг і Гречко розповіли також, що угодою про співпрацю в межах утвореного ними альянсу передбачено також консолідацію виробничих, технологічних, комерційних та інших ресурсів обох партнерів. Це, до речі, не суперечить міжнародній практиці утворення подібних об’єднань між різними авіакомпаніями і тенденціями розвитку таких форм співпраці у світовому повітряному транспорті. Зокрема, учасники альянсу «Українська авіаційна група» не лише формуватимуть спільну мережу маршрутів перевезень, а й створюватимуть єдиний розклад польотів і прагнутимуть разом використовувати свій флот літаків.
Починаючи з весняно-літньої навігації 2007 року (а вона стартує 25 березня) альянс об’єднання знайде відображення у розкладі: де частина рейсів «АероСвіту» та «Донбасаеро» стануть для них спільними (поки що це становитиме близько 20% загальної кількості маршрутів, а надалі частка таких рейсів поступово зростатиме).
Що ж до об’єднання можливостей парку літаків обох авіакомпаній, то на час утворення альянсу їхній флот налічував загалом 28 машин, серед яких — дальньомагістральні «Боїнги-767», 11 середньомагістральних «Боїнгів-737», два аеробуси «А-320», а також дев’ять літаків «Як-42» і три «Ан-24», які планують поступово замінити на сучасніші. До них протягом поточного року додадуть ще два «Боїнги-737» і один «Боїнг-767», які візьме в лізинг «АероСвіт».
Співпраця в альянсі двох авіакомпаній завдяки створюваній ними спільній маршрутній мережі (із зручними міжрейсовими стикуваннями у двох згаданих базових аеропортах) дасть змогу виконувати 58 регулярних міжнародних і 20 постійних чартерних рейсів, доправляти пасажирів з України до 89 міст у 31 країну на різних континентах (й у зворотних напрямах). А на внутрішньому ринку повітряних перевезень «АероСвіт» і «Донбасаеро» обслуговуватимуть загалом 11 напрямів, виконуючи польоти між такими містами, як Київ, Донецьк, Харків, Дніпропетровськ, Одеса, Львів, Сімферополь, Луганськ, Ужгород, Чернівці, Івано-Франківськ.
Між іншим, у донецькому аеропорту, як повідомив нам гендиректор «Донбасаеро»
О. Гречко, протягом кількох років здійснюватиметься суттєва реконструкція. Ідеться про будівництво нової чотирикілометрової злітно-посадкової смуги, спорудження якої має завершитися у 2009 році. Введення її в експлуатацію дозволить аеропорту «Донецьк» приймати і відправляти не лише середньомагістральні літаки, а й великі дальньомагістральні лайнери. У тому ж таки 2009 році планується завершити спорудження в донецькому аеропорту нового термінального комплексу для пасажирів.
Усе це дасть змогу (орієнтовано з першого кварталу 2009-го) налагодити сполучення «повітряним мостом», який з’єднує Україну — транзитом через «Бориспіль» і «Донецьк» — з державами Східної, Центральної та Північної Європи, Південно-Східної Азії, Далекого Сходу тощо.
Журналісти цікавилися в керівників двох авіакомпаній, чи не передбачає утворення Стратегічного альянсу наступного злиття «АероСвіту» і «Донбасаеро». Обидва гендиректори відповіли негативно і пояснили, що авіакомпанії зберігають юридичну та фінансову самостійність й що, поряд із згаданим брендом («Українська авіаційна група»), кожна, як і раніше, користуватиметься власним торговим знаком. Та й у маршрутній мережі будуть не лише спільні рейси обох авіакомпаній, а й чимало маршрутів, обслуговуваних кожною з них самостійно.
Виступаючи на презентації, заступник міністра транспорту і зв’язку Анатолій Колісник, який очолює Державну авіаційну адміністрацію, наголосив на тому, що Міністерство схвалює утворення альянсу і підтримуватиме здійснювані його упорядниками зусилля, спрямовані на дальший розвиток галузі.

Вадим ФЕЛЬДМАН
також у паперовій версії читайте:
  • УЗБЕКИ ДОВІРЯЮТЬ УКРАЇНСЬКИМ ПАРТНЕРАМ
  • НАШЕ ВУГІЛЛЯ ДЛЯ БОЛГАРІЇ
  • ВЛАСНИКИ АКЦІЙ ОДЕРЖАТЬ ДЕВІДЕНДИ
  • МЕТРО ПРОЛЯЖЕ НА ТРОЄЩИНУ

назад »»»


Використання матеріалів «DUA.com.ua» дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань – гіперпосилання) на «DUA.com.u».
Всі матеріали, розміщені на цьому сайті з посиланням на агентство «Інтерфакс-Україна», не підлягають подальшому відтворенню
та / чи розповсюдженню у будь-якій формі, окрім як з письмового дозволу агентства «Інтерфакс-Україна».