Головна
Всеукраїнський громадсько-політичний тижневик
Вiвторок Жовтень 14, 2014
Головні новини
За пенсіями до ПФ звернулося 64 тис.переселенців У зв’язку з переїздом через воєнні дії на ... (12 Жов 2014)
Добра воля Не­що­дав­но бу­ли ... (12 Жов 2014)
Як Москва сама себе висікла 7 сеп­ня уряд Ро­сії на ... (12 Жов 2014)
Турецький Кіссінджер іде вгору Ре­джеп Та­йп Е­до­ган ... (12 Жов 2014)
Союз держав-ізгоїв У Мос­кві дня­ми ... (12 Жов 2014)
Активізація дипломатичних маневрів навколо Ураїни Чергове загострення військово-політичного ... (12 Жов 2014)
План Путіна Пе­зи­дент о­сії ... (12 Жов 2014)
Штайнмаєр вважає Порошенка й Путіна відповідальними за ... Міністр закордонних справ Німеччини ... (12 Жов 2014)
УКРАЇНА – НАТО Учо­ра в Уель­сі ... (12 Жов 2014)
ДЕМОКРАТИЧНА УКРАЇНА ЦЕ ЦІКАВО
КИЇВСЬКИЙ ТРАМВАЙ — ДРУГИЙ У ЄВРОПІ
Восени (за деякими даними — на початку червня) 1892 року перший у Росії електричний трамвай почав курсувати вулицями Києва, щоправда, відставши від початку розвитку міського рейкового транспорту у світі на 60 років.
У 1832 році на вулицях Нью-Йорка з’явився перший кінний трамвай — конка. Цей вид пересування став швидко розвиватися, хоча й мав недоліки: коні — живі істоти, тож вони потребували догляду, часто хворіли, для них потрібні були конюшні.

Це стало приводом для заміни їх як тяглової сили. Спроба використати замість них паровоз теж не принесла бажаного результату — пар і кіптява, які є «супутниками» потягів, приносили городянам дискомфорт. Наступною спробою було зробити трамвай канатним. Під землею прокладали канат, який рухався з постійною швидкістю, до нього чіпляли трамвай, таким чином приводячи його в рух. На зупинці його відчіпляли. Такий трамвай був уперше побудований у 1872 році в Сан-Франциско і зберігся там майже дотепер у такому самому вигляді, як і понад 130 років тому. Але через технічні труднощі, пов’язані з його експлуатацією, він використовується лише як туристичний атракціон. Останній варіант — застосування електроенергії — виявився найбільш ефективним. Спочатку трамвай працював на акумуляторах, але створити джерело енергії достатньої ємності так і не вдалося. Після цього спробували передавати електроенергію по рейках, потім — проводовим способом. Перший у світі електричний трамвай рушив у путь в травні 1881 року в передмістях Берліна. Щоправда, ще третього вересня 1880 року російський інженер Ф. Пироцький продемонстрував у Санкт-Петербурзі такий самий трамвай, проте, як завжди, це нікому в Росії не знадобилося.
На початку 1886 року київська міська управа оголосила конкурс проектів міської кінної залізниці. Найкращою була визнана пропозиція відомого інженера й підприємця Аманда Струве, який є автором ідеї будівництва київського водогону, створив систему газового освітлення в Києві, побудувавши два газових заводи і встановивши на вулицях міста понад 500 ліхтарів. Аманд Струве також є автором проекту залізничного моста через Дніпро.
20 липня 1891 року в Києві відкрився рух на двох кінних залізницях Хрещатиком й вулицею Великою Васильківською. Вагони перевозили по 20–25 пасажирів. Невдовзі коней замінили на паровози, проте пропрацювали вони недовго: в умовах гористого рельєфу міста експлуатувати їх було неефективно. Тому довелося повернутися до ідеї пустити електричний трамвай, використавши при цьому результати випробувань того самого винахідника Ф. Пироцького. Це був другий у Європі і перший у Росії електричний трамвай, який курсував за маршрутом завдовжки 1,5 кілометра по одному з найкрутіших узвозів Києва — Олександрівському (нині Володимирський). Наступного дня газета «Киевлянин» так описувала цю подію: «Вагоны переполнены публикой, а многие пассажиры ездят по нескольку раз вверх и вниз, интересуясь этой важной для Киева новостью». Відкриття міської електричної трамвайної лінії дало змогу вирішити транспортні проблеми міста.
Наприкінці XIX століття довжина трамвайних ліній становила близько 40 кілометрів.

Наталія ДЯДЬКОВА
також у паперовій версії читайте:
  • МАЙЖЕ 80 ВІДСОТКІВ УКРАЇНЦІВ ПОЛЮБЛЯЮТЬ ЖЕСТИКУЛЮВАТИ
  • НЕ В ГРОШАХ ЩАСТЯ
  • ХУДІ РОЗУМНІШІ ЗА ТОВСТУНІВ
  • ЯК ПОЗБУТИСЯ ПОГАНИХ ЗВИЧОК

назад »»»


Використання матеріалів «DUA.com.ua» дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань – гіперпосилання) на «DUA.com.u».
Всі матеріали, розміщені на цьому сайті з посиланням на агентство «Інтерфакс-Україна», не підлягають подальшому відтворенню
та / чи розповсюдженню у будь-якій формі, окрім як з письмового дозволу агентства «Інтерфакс-Україна».