Головна
Всеукраїнський громадсько-політичний тижневик
Вiвторок Жовтень 14, 2014
Головні новини
За пенсіями до ПФ звернулося 64 тис.переселенців У зв’язку з переїздом через воєнні дії на ... (12 Жов 2014)
Добра воля Не­що­дав­но бу­ли ... (12 Жов 2014)
Як Москва сама себе висікла 7 сеп­ня уряд Ро­сії на ... (12 Жов 2014)
Турецький Кіссінджер іде вгору Ре­джеп Та­йп Е­до­ган ... (12 Жов 2014)
Союз держав-ізгоїв У Мос­кві дня­ми ... (12 Жов 2014)
Активізація дипломатичних маневрів навколо Ураїни Чергове загострення військово-політичного ... (12 Жов 2014)
План Путіна Пе­зи­дент о­сії ... (12 Жов 2014)
Штайнмаєр вважає Порошенка й Путіна відповідальними за ... Міністр закордонних справ Німеччини ... (12 Жов 2014)
УКРАЇНА – НАТО Учо­ра в Уель­сі ... (12 Жов 2014)
ДЕМОКРАТИЧНА УКРАЇНА СУСПІЛЬСТВО
ЕКСПЕРТИ ПРО ПАРЛАМЕНТСЬКЕ ЗВОЛІКАННЯ: САБОТАЖ, АМБІЦІЇ, ЛОГІКА?
Політичні експерти вважають, що зволікання з початком роботи парламенту знижує авторитет учасників коаліційних переговорів.

Про це свідчать результати опитування, проведеного Центром досліджень політичних цінностей серед провідних українських політологів. Відповідаючи на запитання «Чому «помаранчеві сили» не можуть розпочати роботу Верховної Ради?», директор Інституту глобальних стратегій Вадим Карасьов сказав: «Тому що роботу Верховної Ради вони можуть відкрити тільки тоді, коли буде «помаранчева коаліція». За його словами, «спочатку буде коаліція, а потім усе інше — ось така логіка «помаранчевих сил» щодо роботи Верховної Ради». «І доти,— зазначив далі політолог,— поки не будуть узгоджені суперечливі питання, як програмні так і кадрові, поки не будуть поставлені останні коми, крапки, двокрапки й знаки оклику в коаліційній угоді, доти повноцінної роботи Верховної Ради не буде». На переконання експерта, «це відповідає й регламенту, згідно з пунктом восьмим якого спочатку вирішуються коаліційні питання, а за дев'ятим пунктом вирішується питання спікера й розподіл парламентських комітетів». «Тому на початку роботи Верховної Ради домінує коаліційна логіка, а не «спікеріадна» чи розподільчо-комітетна. Партія регіонів якраз і намагається нав'язати спікеріадну логіку для початку роботи Верховної Ради, але всі розуміють, якщо буде вибрана саме вона, то це може мати непрогнозовані наслідки».
Натомість голова Центру досліджень політичних цінностей Олесь Доній вважає, що «останні місяці створено-нестворена «помаранчева» коаліція практично працює на розпад української держави». За його словами, місцеві органи самоврядування ухвалюють рішення, які не входять до їхньої компетенції, а центральні органи влади неспроможні швидко і адекватно реагувати на такі дії. Це означає, що центральні державні органи втрачають контроль над державою, тобто не виконують належних їм функцій. Влада «виконуючих обов'язки» є владою безвідповідальною й недієвою. У цій ситуації затягування процесу формування постійно діючої влади є, по суті, антидержавницькою діяльністю».
Пан Доній переконаний, що «парламент не повинен ставати заручником гонитви «помаранчевих» лідерів за портфелями». «В аналогічній патовій ситуації у минулій Верховній Раді всім нелюбий Леонід Кучма знайшов вихід. Отримавши місце Голови Верховної Ради для свого висуванця — Володимира Литвина, кучмісти віддали більшість парламентських комітетів тодішній опозиції»,— зазначив експерт і додав: «нині так само слід усвідомити, що потрібно відокремити процес створення коаліції, як механізм утворення уряду, від процесу працездатності парламенту (включно з обранням керівництва самого парламенту та парламентських комітетів)».
Тим часом директор Київського інституту проблем управління ім. Горшеніна Кость Бондаренко вважає, що «помаранчеві сили» не можуть розпочати роботу Верховної Ради тому, що на перший план виходять не принципові питання, а кадрові та амбіції. За його словами, «коаліція вперлася в бажання чи небажання тих чи інших політичних сил посісти керівні посади в державних інститутах». При цьому він наголосив: «Якщо починати роботу сесії, то потрібно вже з чимось виходити до людей. Якщо ж немає з чим вийти, немає сенсу розпочинати роботу». «Поступово парламент перетворюється на суцільний скандал, а «помаранчева» коаліція, ще не народившись, починає викликати відразу як у виборців, так і в політикумі»,— наголосив пан Бондаренко.
Керівник соціологічної служби «Український барометр» Віктор Небоженко бачить дві причини того, чому «помаранчеві сили» не можуть розпочати роботу парламенту. «Річ у тім, що частина політичних сил, які становлять «помаранчеву» коаліцію, наполягають на тому, щоб спочатку сформувався жорсткий політичний Кабмін на чолі з прем'єр-міністром, а тільки потім йшло формування Верховної Ради і розподіл комітетів». «Інша частина наполягає на тому, щоб спочатку сформувалися органи влади Верховної Ради, а потім вже формувався Кабінет Міністрів. Це принципове питання, від результату якого залежить, хто ким керуватиме»,— зазначив експерт і пояснив: «Якщо спочатку з'явиться прем'єр-міністр і міністри, вони керуватимуть законотворчою діяльністю, а Верховна Рада перетвориться на кишенькове пристосування для легалізації законопроектів Кабміну. І навпаки, якщо спочатку сформується Верховна Рада та її керівництво, то вони будуть монополістами законодавчого процесу, а Кабміну доведеться виконувати роль виконавчої влади».
На думку голови правління Центру прикладних політичних досліджень «Пента» Володимира Фесенка, причина зволікання з початком роботи парламенту «очевидна: немає згоди з ключових питань створення коаліції». Причому, за його словами, «йдеться не лише про найбільш проблемні кадрові питання, про які давно говорять, а й про принципові програмні розбіжності, які треба подолати».
Особисті амбіції й глибокі ідеологічні розбіжності вважає причиною затягування роботи парламенту директор Українського відділення Міжнародного інституту гуманітарно-політичних досліджень Володимир Малинкович.
На його думку, коаліція — «це штучне об'єднання, і сьогодні домовленостей з наріжних питань просто немає». Зокрема розходяться погляди з питання НАТО, російської мови і тощо»,— пояснив свою думку пан Малинкович. Політолог висловив переконання, що учасники коаліції «не мають права знущатися з громадської думки». За його словами, «якщо вони не можуть вирішувати принципові питання, значить мають у вільному режимі вирішувати проблеми, які можна вирішувати хоча б тому, що все-таки від того, як і коли відбудеться сесія, залежить й перебування американських військ у Криму». «Проблеми треба вирішувати, а не ховати голову в пісок»,— наголосив експерт.
також у паперовій версії читайте:
  • ПРЕЗИДЕНТ ТУРБУЄТЬСЯ ПРО КОАЛІЦІЮ, АЛЕ ОПТИМІЗМУ НЕ ВТРАЧАЄ
  • «СІ БРИЗ» БУДЕ ПЕРЕНЕСЕНО?
  • ПАРТІЇ РЕГІОНІВ ЧИМ ГІРШЕ, ТИМ КРАЩЕ?
  • ПРОТИ ЖИРИНОВСЬКОГО ВЧИНЕНО «СЕРЙОЗНИЙ АКТ»
  • РАДА ВИСЛОВИЛА НЕДОВІРУ — РАДУ МОЖНА РОЗПУСТИТИ

назад »»»


Використання матеріалів «DUA.com.ua» дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань – гіперпосилання) на «DUA.com.u».
Всі матеріали, розміщені на цьому сайті з посиланням на агентство «Інтерфакс-Україна», не підлягають подальшому відтворенню
та / чи розповсюдженню у будь-якій формі, окрім як з письмового дозволу агентства «Інтерфакс-Україна».