Головна
Всеукраїнський громадсько-політичний тижневик
Вiвторок Жовтень 14, 2014
Головні новини
За пенсіями до ПФ звернулося 64 тис.переселенців У зв’язку з переїздом через воєнні дії на ... (12 Жов 2014)
Добра воля Не­що­дав­но бу­ли ... (12 Жов 2014)
Як Москва сама себе висікла 7 сеп­ня уряд Ро­сії на ... (12 Жов 2014)
Турецький Кіссінджер іде вгору Ре­джеп Та­йп Е­до­ган ... (12 Жов 2014)
Союз держав-ізгоїв У Мос­кві дня­ми ... (12 Жов 2014)
Активізація дипломатичних маневрів навколо Ураїни Чергове загострення військово-політичного ... (12 Жов 2014)
План Путіна Пе­зи­дент о­сії ... (12 Жов 2014)
Штайнмаєр вважає Порошенка й Путіна відповідальними за ... Міністр закордонних справ Німеччини ... (12 Жов 2014)
УКРАЇНА – НАТО Учо­ра в Уель­сі ... (12 Жов 2014)
ДЕМОКРАТИЧНА УКРАЇНА ТЕХНІКА
«РУСЛАНИ» ВИГРАЛИ ТЕНДЕР У «БОЇНГІВ»
Авіаційний науково-технічний комплекс імені О. Антонова з України й група компаній «Волга-Дніпро» (Росія) разом виграли оголошений НАТО тендер на виконання повітряних вантажних перевезень, запропонувавши для цього свої потужні транспортні «Руслани» — літаки АН-124-100. Після перемоги в конкурсі й пов'язаної з ним презентації програми розпочалося практичне виконання контракту, котрий, як повідомили нам у прес-службі АНТК, розраховано на період з 2006-го до 2012 року.

Нагадаємо, що про наміри щодо цього тендеру Північноатлантичний альянс оголосив ще 2004-го. Необхідність в оренді великовантажних транспортних літаків обумовлювалася насамперед тим, що країни, які належать до НАТО, беруть участь у різноманітних гуманітарних і миротворчих місіях, під час яких раз у раз виникає потреба терміново доправити техніку, продовольство та інші вантажі до різних регіонів нашої планети. Тож два найбільші у світі експлуатанти могутніх суперваговозів Ан-124-100 — українська авіакомпанія «Авіалінії Антонова» (яка є структурним підрозділом АНТК) і російська «Волга-Дніпро» — вирішили об'єднати потенціали, щоб разом взяти участь у «натівському» тендері.
Головним суперником «Русланів» у цьому змаганні за вельми вигідний контракт був американський транспортний літак «С-17» виробництва компанії «Боїнг». Проте він не зміг на рівних конкурувати з «Русланом», оскільки максимальна вантажність у «С-17» — 76,7 тонни, тоді як у Ан-124-100 — 120 тонн (а в його модифікованого варіанта Ан-124-100М-150 цей показник становить 150 тонн, тобто майже вдвічі більше, ніж в американського літака). Переважає «Руслан» і в таких суттєвих параметрах, як розміри вантажної кабіни та дальність польоту без проміжних посадок. Крім того, літаки Ан-124-100 неодноразово доводили, що їх можна протягом тривалого часу експлуатувати в автономному режимі, вдалині від баз обслуговування. А наявність у «Русланів» власних бортових комплексів для завантажувально-розвантажувальних операцій дає змогу в разі потреби здійснювати їх на аеродромах, не застосовуючи наземні технічні засоби.
Великими «плюсами» Ан-124-100 є не тільки унікальні льотно-технічні та високі економічні показники «Русланів», а й те, що й АНТК, і «Волга-Дніпро» мають достатню кількість висококваліфікованих екіпажів, сучасні комплекси наземного технічного обслуговування літаків, відповідний інженерно-технічний персонал, відлагоджені системи організації повітряних перевезень тощо. До того ж обидві транспортні авіакомпанії — й українська, і російська — чимало років здійснюють вантажні рейси світом і набули великого досвіду. Зокрема, літаки «Авіаліній Антонова» тільки з 2002-го до 2005 року включно доставили в різні куточки планети на замовлення Північноатлантичного альянсу близько 80 тисяч тонн вантажів (не кажучи вже про чимало рейсів для інших замовників).
— Ці вагомі аргументи,— говорить керівник прес-служби АНТК Андрій Совенко,— вплинули на те, що під час тендеру 15 країн з числа тих, які входять до складу НАТО (Велика Британія, Данія, Іспанія, Канада, Люксембург, Нідерланди, Німеччина, Норвегія, Польща, Португалія, Словаччина, Словенія, Угорщина, Франція і Чехія) — віддали перевагу «Русланам», а не «С-17».
Через деякий час після визначення переможця конкурсу в Лейпцигу відбулася церемонія з цього приводу. Туди прилетіли керівники української та російської організацій, що виграли тендер НАТО,— генеральний конструктор АНТК Дмитро Ківа й генеральний директор групи компаній «Волга— Дніпро» Олексій Ісайкін. На презентацію також прибули представники міністерств оборони країн, що беруть участь у програмі, офіційні особи НАТО, дипломати. Під час церемонії оголошено, що починається використання літаків Ан-124-100 в програмі НАТО «SALIS» (ця назва — абревіатура, утворена першими літерами слів «Strategic Airlift Interim Solution», що перекладається з англійської як «Стратегічне авіатранспортне тимчасове рішення»).
Тут, мабуть, варто наголосити, що використання й українських, і російських літаків Ан-124-100 у згаданій «натівській» програмі немає нічого спільного з проблемою можливого майбутнього вступу нашої країни в Північноатлантичний альянс (навколо чого в Україні нині схрещуються діаметрально протилежні думки). Адже «SALIS» є програмою, яка здійснюється на комерційних засадах. Українські «Руслани», що належать АНТК, і російські літаки цього ж типу, якими володіє «Волга-Дніпро», використовуватимуться для вантажних перевезень в інтересах НАТО згідно з контрактом. Його підписали, з одного боку, NAMSA (NATO Maintenance and Support Agency — Агентство НАТО з технічного обслуговування і підтримки), а з другого боку — компанія «Ruslan SALIS GmbH» (вона представляє інтереси двох рівноправних учасників програми — АНТК імені О. Антонова та групи компаній «Волга-Дніпро»).
Згідно з контрактом до реалізації програми «SALIS» буде залучено шість важких транспортних літаків Ан-124-100 (три з українського, три — з російського боку).
— Два з цієї шістки «Русланів» постійно базуватимуться в аеропорту Лейпциг—Халле (вони вже прибули туди),— зазначає заступник генерального конструктора АНТК Олександр Ківа.— А ще чотири літаки (в обох випадках — паритетно) надаватимуться в розпорядження замовників на їхню вимогу й вирушатимуть за визначеними маршрутами. Між іншим, стратегічні повітряні вантажні перевезення, які протягом 2006–2012 років виконуватимуть за програмою «SALIS» українські та російські «Руслани», здійснюватимуться в інтересах не лише Північноатлантичного альянсу, а й Європейського Союзу. Так, окрім уже згадуваних держав — учасниць програми, до неї згодом приєдналася Швеція, яка не є членом НАТО.
А те, що в роботах, виконуваних за програмою «SALIS», АНТК і «Волга—Дніпро» об'єднали свої можливості, дало змогу кожному з цих двох партнерів надали в оренду зазначеним європейським країнам і Канаді — лише частину наявних важких транспортних літаків, а не весь авіапарк. І в АНТК, і у «Волги—Дніпра» залишилася певна кількість таких самих «Русланів», щоб можна було виконувати й інші контракти.
— Варто зауважити,— додає Олександр Ківа,— що великий попит на Ан-124-100 у світі підтверджує доцільність наших, спільних з російськими партнерами планів щодо відновлення серійного виробництва модернізованих «Русланів»,— об'єднаними зусиллями підприємств й організацій авіабудівних галузей промисловості України та Росії з можливим залученням як вітчизняних, так і зарубіжних інвесторів для фінансового забезпечення відроджуваного промислового випуску таких літаків.
...Перший рейс один із «Русланів» з АНТК здійснив, виконуючи програму «SALIS», з Франції до столиці Афганістану.

Вадим ФЕЛЬДМАН
також у паперовій версії читайте:
  • ЯК ЗНАЙШЛИ «ПУД СОЛІ»...
  • МЕТАН ЗІ СНІГУ
  • ПЕРШИЙ У СВІТІ ПОТЯГ-ГІБРИД

назад »»»


Використання матеріалів «DUA.com.ua» дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань – гіперпосилання) на «DUA.com.u».
Всі матеріали, розміщені на цьому сайті з посиланням на агентство «Інтерфакс-Україна», не підлягають подальшому відтворенню
та / чи розповсюдженню у будь-якій формі, окрім як з письмового дозволу агентства «Інтерфакс-Україна».