Шановні читачі! 15 червня 2018 року газеті "Демократична Україна"
(до жовтня 1991р. - "Радянська Україна") виповнилося 100 років!
З 1 вересня аграрні розписки як новий вид кредитування сільського господарства впроваджуються ще в трьох областях — Вінницькій, Черкаській та Харківській. Відповідний спільний наказ підписали міністр аграрної політики та продовольства України Олексій Павленко та міністр юстиції України Павло Петренко. Тим самим географія пілотного проекту з відпрацювання технології запровадження в обіг аграрної розписки, за реалізацію якого торік першою в країні взялася Полтавська область, суттєво розширилася.
Аграрна розписка є ефективним інструментом, який дозволяє спростити сільгоспвиробникам доступ до фінансових та матеріально-технічних ресурсів. Це особливо важливо в умовах нинішньої економічної ситуації та відсутності в банківському секторі необхідного для подальшого розвитку вітчизняної аграрної галузі дешевого кредитного ресурсу.
Активну участь у впровадженні цієї новації в Україні бере Міжнародна фінансова корпорація (IFC, Група Світового банку). Про особливості роботи розширеного складу пілотного проекту та його перспективи розмовляємо з радником IFC Сергієм Рабенком.
Відомий вислів про те, що війну можна вважати закінченою, коли поховано останнього загиблого солдата, в українських реаліях тепер доповнюють фразою: і коли його родину забезпечать дахом над головою. Такі особливості нашого нинішнього життя.
Родинам загиблих в АТО воїнів залишається не тільки невиліковний біль утрати, але й купа невирішених побутових проблем після втрати годувальника сім’ї. Серед них — квартирне питання, адже часто родинам загиблих воїнів нема де жити. Воно й не дивно, бо під кожну чергову хвилю мобілізації перш за все потрапляли «маленькі» українці, чимало з яких на час призову не мали ані роботи, ані власного даху над головою...
Директор юридичного департаменту міністерства оборони України полковник Валерій КОВАЛЬ
8 жовтня в Україні відзначається День юриста. Напередодні свята я зустрівся з директором юридичного департаменту Міністерства оборони України полковником юстиції Валерієм Ковалем і попросив розповісти про роботу військових юристів.
— В юридичній службі Міністерства оборони України служать і працюють сотні фахівців з юриспруденції, — говорить Валерій Петрович. — На перший погляд може здатися, що забагато. Та, повірте, це не так, бо роботи вистачає кожному, адже наші представники працюють не тільки у військових частинах, а й на підприємствах, в установах та організаціях, які належать до сфери управління МО України.
— Які основні завдання покладають нині на департамент, який Ви очолюєте?
За двадцять чотири роки незалежності Білорусь знала лише двох президентів: першого главу держави — Станіслава Шушкевича, який привів Білорусь до незалежності, у липні 1994 року змінив Олександр Лукашенко. Відтоді він вигравав усі президентські перегони.
Правда, в 2011 році президентська кампанія виявилася чи не найбільш скандальною. Чимало опонентів президента опинилися за ґратами або в еміграції. Натомість Білорусь залишилася під дією режиму економічних і політичних санкцій із боку Заходу. Такий розвиток подій стимулював участь Білорусі в інтеграційних процесах на пострадянському просторі.
Певні зрушення у позиції білоруського президента можна було побачити наприкінці 2013 року під впливом Революції гідності в Україні. Мінськ був не в захваті від анексії Криму та від початку бойових дій на Донбасі.
4 жовтня 2015 року відбулися парламентські вибори у Киргизстані. Російські засоби масової інформації назвали їх «найбільш вільними» за всю історію країни. Не в останню чергу тому, що всі чотирнадцять політичних партій, які брали участь у виборах, так чи інакше підтримують членство Киргизстану в Євразійському союзі на чолі з Росією.
Такий геополітичний вибір є вимушеним для Киргизстану, який залишається на передовій протистояння з радикальними ісламістами. Не дивно, що президент Киргизстану Алмазбек Атамбаєв першим із глав держав Євразійського союзу підтримав бомбування російською авіацією позицій ІДІЛ у Сирії.
Однак і через десять років після революції 2005 року внутрішньополітична ситуація у Киргизстані далека від стабілізації. Зберігається міжрегіональна напруга між Півднем і Північчю Киргизстану. Напруженими залишаються киргизько-узбецькі відносини. Утім, ці парламентські вибори засвідчили, що Киргизстан фактично політтехнологічно повторив казахський досвід консолідації влади за результатами виборів.
У недавно оприлюдненій військовій стратегії Пентагон визнав, що посилення «глобального безпорядку» супроводжується «ерозією» військової переваги Сполучених Штатів Америки. Такий запис у документі є поганою новиною для американської армії з уваги на загострення протистояння з Китаєм в Азії. Вашингтон намагається утримати ініціативу через поглиблення союзів із чотирма державами регіону, однак невідомо, чи чергові рухи США на стратегічній шахівниці забезпечать успіх стратегії стримування Китаю.
Збройний конфлікт Росії з Україною та активність «Ісламської держави» відтіснили останніми тижнями на подальший план загострення суперництва Сполучених Штатів і Китаю в Азії. Стратегія «повернення на Тихий океан», реалізовувана адміністрацією Барака Обами, та зростаюча сила Китаю викликала побоювання експертів, які попереджають про вибух збройної конфронтації — навіть за участю кількох держав регіону, які ведуть суперечку за морські басейни і острови, наприклад у Південно-Китайському морі. Військовий ризик робить важливим елементом pivot to Asia, крім економічних відносин, присутність збройних сил США на Тихому океані.
2 жовтня 2015 року у Парижі відбувся саміт «нормандської четвірки». На порядку денному було питання виконання досягнутих у лютому поточного року домовленостей у Мінську щодо поетапного врегулювання конфлікту на Донбасі.
Політичні оцінки переговорів є досить емоційними. Російські оглядачі вважають, що Путін не тільки повернув бомбуваннями Сирії Росії статус «великої держави», а й схилив розвиток подій на Донбасі у напрямку інтересів Росії. Альтернативна точка зору констатує факт послаблення уваги Заходу до українських проблем унаслідок чергового загострення сирійської кризи та напливу біженців до країн Європейського Союзу. Певне раціональне зерно мають обидві точки зору.
Це засвідчують офіційні результати переговорів, озвучені бундесканцлером Ангелою Меркель і президентом Франції Франсуа Олландом. Вони констатували факт неможливості виконання усіх пунктів Мінських домовленостей у поточному році.
Компанія з набору кандидатів до лав української поліції докотилася і до Полтавщини. Перші охочі поповнити ряди поліцейських в Кременчуці вишикувалися в чергу 21 вересня. Через два дні до Полтавської облради, де так само почали прийом анкет від тих, хто хоче служити українським полісменом, вервечкою потяглися мешканці обласного центру.
Уже перші підрахунки довели, що конкурсній комісії буде з-поміж кого вибирати: лише протягом першого дня набору анкети заповнили 1650 полтавчан! Не зменшилася черга і наступного дня. І це при тому, що в обласному центрі планують набрати лише 250 поліцейських.
НЕ МІСЦЕ КРАСИТЬ ЛЮДИНУ...
Важливість моменту зародження нової правоохоронної структури в місті на Ворсклі засвідчив факт участі в церемонії набору до поліції Прем’єр-міністра України Арсенія Яценюка і міністра МВС Арсена Авакова. Урядовці не приховували свого задоволення активністю полтавців, охочих одягнути форму поліцейського.
ЯК МІСЦЕВІ ВИБОРИ ВПЛИНУТЬ НА ПОДАЛЬШІ ПЕРИПЕТІЇ НАВКОЛО МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ
Упродовж кількох останніх тижнів головними темами суспільного обговорення в Україні залишаються місцеві вибори і ситуація на Донбасі. Причому про тамтешні окуповані території нині переважно також говорять у контексті майбутніх виборів. Особливо після того, як сепаратистські ватажки буцімто під тиском світової спільноти погодилися перенести власні псевдовибори.
Звісно, подібна цікавість — цілком виправдана. Однак не слід забувати, що реальне реформування місцевого самоврядування не обмежиться 25 жовтня. Скоріше, навпаки: саме сформовані після цієї дати нові місцеві еліти мусять стати локомотивом справжньої децентралізації в Україні.
Більшість експертів сходяться на думці, що місцеве самоврядування як децентралізована форма управління було й залишається найбільш природною та історично обґрунтованою формою управління державою.
Використання матеріалів «DUA.com.ua» дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань – гіперпосилання) на «DUA.com.ua».
Всі матеріали, розміщені на цьому сайті з посиланням на агентство «Інтерфакс-Україна», не підлягають подальшому відтворенню
та / чи розповсюдженню у будь-якій формі, окрім як з письмового дозволу агентства «Інтерфакс-Україна».