Шановні читачі! 15 червня 2018 року газеті "Демократична Україна"
(до жовтня 1991р. - "Радянська Україна") виповнилося 100 років!
Події навколо так званого гуманітарного конвою викликають питання щодо справжніх цілей Росії в Україні і відвертають увагу громадськості від перспективних цілей Москви, які визначають її політику щодо України. Стратегічна мета Росії залишається незмінною — підпорядкування України шляхом впливу на її закордонну і внутрішню політику, безпеку та економічні процеси. Підтримування нестабільності на Донбасі є лише інструментом, який має служити здобуттю впливу на всю Україну.
У внутрішньому вимірі політика щодо України становить нині для Володимира Путіна важливе джерело легітимізації його влади та спосіб збереження контролю за розбудженими у націоналістичних середовищах імперськими прагненнями. Одночасно ключове значення для Росії має блокування трансформації України — демократизація України створюватиме загрозу для режиму Путіна, підважуючи основоположні ідеологічні постулати збудованої його командою політичної системи: про специфіку російської цивілізації, яка виключає застосування на її просторі західних політичних зразків у формі ліберальної демократії.
Уряд у Токіо здійснив «інтерпретацію» конституції, усунувши певні правові обмеження на діяльність збройних сил.
Спочатку уряд у Токіо планував модифікувати статтю 9 конституції, яка фактично забороняла використання збройних сил у будь-яких акціях, крім оборони території країни. Врешті, через суспільний спротив сталася лише інтерпретація запису. Це не вимагало ні оголошення ризикованого референдуму, ні пошуку більшості у дві третини голосів у парламенті. Досить було звичайної більшості, яку правляча Ліберально-демократична партія має в обох палатах.
Дійсно, давно вже змінились як регіональні, так і глобальні обставини. Ідеться передовсім про відповідь на інтенсивне озброєння Китаю, створення ядерної зброї Північною Кореєю і вимогу більшої участі японців у міжнародних військових місіях. У таких умовах «пацифістські» статті конституції виявилися пережитком.
«Зміна принципів функціонування збройних сил — це також відповідь на виразне побажання Сполучених Штатів, щоб Японія взяла більшу відповідальність за свою оборону»,— пояснює Франц-Пауль ван дер Путтен, експерт з питань Азії голландського політологічного інституту Клінгендаль. Америка вже не може брати на себе тягаря одночасного захисту Азії, Близького Сходу і Європи, тому домагається активізації союзників.
23 серпня Київ відвідала бундесканцлер Ангела Меркель. Цей візит виявився символічним з багатьох точок зору. Передусім, він викликав інтерес як тест на здатність німецької дипломатії не повторювати власних помилок, адже попереднього разу Меркель була в Києві у далекому 2005 році, після чого німецько-українські відносини опинилися у глибокій кризі.
Апофеозом такого стану двосторонніх відносин стало німецьке вето на бухарестському саміті 2007 року щодо можливості надання Україні і Грузії статусу країн, які готуються до вступу у Північноатлантичний альянс. Від часу зазначеного рішення бере початок нинішній «генеральний наступ» Росії, яка не лише «встала з колін», а й уже більш як півроку «стоїть на вухах».
СЕРЕД ТИХ, НА КОМУ ВИВЧАЛИ ВПЛИВ ЯДЕРНОЇ ЗБРОЇ, БУЛО ЧИМАЛО УКРАЇНЦІВ
29 СЕРПНЯ — МІЖНАРОДНИЙ ДЕНЬ ДІЙ ПРОТИ ЯДЕРНИХ ВИПРОБУВАНЬ
«Кращих рекомендували впартію...»
17 вересня 1954 року на шпальтах головної газети СРСР «Правда» з’явилося повідомлення ТАРС:
«Відповідно до планів науково-дослідних та експериментальних робіт останнім часом у Радянському Союзі було проведено випробування одного з видів ядерної зброї. Мета випробувань — вивчення дії ядерного вибуху».
Про силу ядерного заряду, місце проведення випробувань не було сказано жодного слова. Тим більш про те, що в них брали участь десятки тисяч військовослужбовців Радянської Армії.
26 серпня 2014 року у Мінську відбулися консультації між країнами Євразійського союзу, Європейського Союзу та Україною. Обговорювалися питання реалізації Угоди про асоціацію та шляхи стабілізації ситуації на Донбасі. У переговорах узяли участь президенти України, Білорусі, Казахстану, Росії, представник Європейського Союзу з питань безпеки і зовнішньої політики та європейські комісари з економіки та енергетики. Напередодні початку переговорів лунали різні думки щодо перспектив цього формату переговорного процесу.
Оптимісти вважали головним досягненням дипломатів саму можливість таких переговорів. Песимісти переконували, що в умовах поступового загострення військового протистояння на Донбасі марно сподіватися на відносно швидке знаходження компромісу. До останнього моменту взагалі було незрозуміло, чи відбудуться переговори, адже чого варті були лише провокації з проривом російської колони з «гуманітарною» допомогою до Луганська, «парад» заручників у Донецьку або заяви «ДНР» про «відмову від федералізації з Україною».
Використання матеріалів «DUA.com.ua» дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань – гіперпосилання) на «DUA.com.ua».
Всі матеріали, розміщені на цьому сайті з посиланням на агентство «Інтерфакс-Україна», не підлягають подальшому відтворенню
та / чи розповсюдженню у будь-якій формі, окрім як з письмового дозволу агентства «Інтерфакс-Україна».